Friday, January 30, 2009

Penjadualan Baru & Heatwave

Sibuk menjelang Tiba..

Mulai Ahad 1 Feb nanti, life saya dan Aisyah akan kembali sibuk..
mungkin blog ini terpaksa ditinggalkan sekejap kerana..

Aisyah mula sekolah Agama seminggu sekali di satu sekolah agama agak jauh dari rumah kami mulai 1 Feb ini jam 10 pgi -1.130 th. Seminggu sekali setiap Ahad.

Petang Ahad 6-8 kami akan ke swimming pool. Itu sahaja riadah yang saya nampak boleh dibuat sekarang ini..

Mulai hari Isnin 2 Feb sesi baru sekolah Aisyah bermula. Aisyah akan masuk Gred 1 dan kelas bermula 9 pagi - 3.30 petang. Aisyah akan pergi sekolah dengan Wawa lepas ni. Pergi dengan Mama Wawa dan balik dengan Umi. [Wawa adalah kawan baru Aisyah kat sini, yang duduk sebelah Aisyah masa berskype dgn Sarah tu ler Wawa]

Setiap hari selepas Aisyah ke sekolah, saya akan ke pejabat dan balik jam 3.30 petang setiap hari untuk ambik Aisyah di sekolah.

Aisyah pula akan hadir Teakwondo 3 kali seminggu iaitu hari Isnin, Rabu dan Jumaat. jam 4.30-5.30. Itu pun subject pada kekuatan badan dia, kalau tak mampu 2 kali seminggu. Kalau tak mampu lagi sekali seminggu..Balik rumah ada ngaji dari jam 6.30-7.30 petang dan kemudian baru boleh main di taman..

Saya pula akan secara formal mula sibuk kerana pada 12 Feb-16 Feb ini, saya perlu menyerahkan Table of Contents yang baru kepada Supervisor... Banyaknya saya kena baca..

Hari ini saya rasa macam nak pitam kerana sangat panas.. Dengan suhu yang tinggi segini, saya rasa sangat mengantuk, letih dan sangat tidak bermaya..


'Suhu sejuk pun tak boleh, suhu panas pun tak boleh... apaler manusia selalu tidak berpuas hati.. astaghfirullahal azim..'

__________________


Kepanasan Melbourne

Saya baca news hari ni tajuknya 'Melbourne Heatwave breaks record'.
Melbourne is officially in its hottest known 3-day heatwave, after the temperature again broke through the 43 degrees celsius marking the first time since 1855. Tasmania recorded its hottest-ever temperature, 42.2 degrees while Adelaide reached 43.1 degrees. Animals also affected where birds and possums were becoming heat-stressed.


Sadly to see birds from nowhere were trying to find shelter under the roof ..


Ini pulak adalah barisan semut yang beratur panjang... nampak ke semut-semut tu??



Aisyah with the scooter hadiah dari family Aliya.. Beberapa hari ini Aisyah tak dibenarkan main scooter kat luar cos of the weather.. it was so hot... Subhanallah...