Tuesday, January 20, 2009

Defend Yourself Aisyah!

Teakwando Class...


"Umi.. Umi ada tak duit nak bayar ni..?'
'Ada.. insya Allah..Umi tak de duit, kita mintak duit abah..hehe...'

Susah hati ker tak de duit?
Takde..
Setakat ini saya tak der lagi seingat saya ...
Saya tak pernah susah hati pasal duit..
Alhamdulillah so far so good..
Kalau terdesak sangat saya SOS ler my kakak-Kak Za in JB.. hehe..
Ada duit, kita beli, takde duit kita diam je lah..
Walaupun saya suka beli, tapi saya selalu ingat mengenai fiqh awlawiyyat..
yang tak penting saya tak beli sesuka hati..

___________

Sekarang kita cite pasal Aisyah lak.
Tadi jam 5pm waktu Melbourne pada hari Selasa tarikh 20 Jan 09, Aisyah mendaftar diri ke Sekolah Hall's Teakwando.. Instructornya ada 6 calit hitam kat pinggang, namanya apa yer.. tadi saya ingat.. sekarang dah lupa dah..

Aisyah dinilai untuk pastikan dia masuk kelas mana...
Best jugak saya tengok Cikgunya test...

'Ok Aisya, let's start with your leg, which one you always use when you kick? ok, put the foot like this..'
'Ok Aisya, show me your palm? ok now you hold like this. I want you to punch this board.. ok using your right hand, punch harder.. ok Aisyah.. good...'




















'Ok Aisya.. if I want to hurt you .. ok I want to grab your head.. defend yourself Aisya.. show me what to do..''






Akhirnya.. Aisyah masuk kelas belt kuning.
Esok jam 4.30 pm kelas formal bermula..
Sebulan $83 sebanyak 5 sesi seminggu.. Bagus ler tu..

Nampak gaya jadual Aisyah kena diubah suai ni.. supaya kelas ngaji dan waktu main kat taman tetap ada walaupun nak pergi kelas teakwando ni..

"Aisyah kenapa Aisyah kena belajar teakwando?
'Sebab Abah selalu pesan Aisyah kena jaga Umi kalau Abah takde.. sebab tu Aisyah kena belajar Teakwando..'

'Good girl...'
amin