Friday, January 23, 2009

Study Circle 3

Kat Rumah Kami..

Malam tadi study cirrcle 3 dibuat kat rumah kita orang..
Alhamdulillah saya tengok orang yang sama akan sentiasa datang dan ada pertambahan lagi..
Malam tadi dalam 15 orang yang datang.. Saya suka melihat mereka ada minat untuk datang..



Masa nak mula majlis, yang senyum comel tu Ummi Salwa, Coordinator Majlis Study Circle ni.. Semua orang keluarkan Yasin masing-masing dan sapa yang bawak air letaklah kat tengah-tengah..

Lepas baca yasin, saya tolong kawan-kawan setakat yang saya mampu.. saya bacakan fatihah, ayat syifa', selawat syifa' dan juga doa penerang hati kepada semua air-air tu.. Dengan izin Allah semoga siapa-siapa yang minum air yaisn ini beroleh kebaikan, kesihatan yang baik dan ketenangan hati.. Biiznillah.. Allah will..-Lillahi taala..


OIC ker kat belakang tu Na? Pemerhati politik sedang berdiri melihat perkembangan yang berlaku... hehe..

Hari ni Nor isteri Pak Tam yang baca kitab Syeikh Daud Fatani.. Tudung biru tu Nor dan sebelahnya anak sulung beliau..Hari ni kita sambung mengenai mandi wajib, syarat-syarat bersuci dan kisah ulama' Syeikh Daud Fatani yang saya baca dalam buku yang saya dapat di National Library tu..


Inilah muka adik-adik yang comel dan ceria ini.. Semoga ada ler sedikit manfaat dari perkongsian ilmu ini.. Amin . Semoga Allah beri saya selalu ikhlas dalam apa sahaja yang saya kerjakan..



Lepas discussion, kami makan
Makanan punyalah banyak.. semangat betoi!. hehe...
Gie bawak nasi dengan ikan masak asam, Nor bawak meehun, Su bawak nasi ayam, Ummi dan gengnya bawak puding roti. saya pulak masak spaghetty blognese,ada yang bawak buah strawberry, Ina pulak bawak hippopotamus berendam.. hehe.. Badak berendam,..Aisyah dengan Aliya jadi johan makan nombor satu..

Lepas makan, kami solat Maghrib. Malam ni diimamkan oleh Nur.
Lepas tu kami semua sepakat nak join swimming for ladies kat Swimming Pool Ahad ini. Berkumpul jam 5.45pm dan kami semua akan bergerak car-pool ke pool.. Bayarannya sangat murah, AUD4 seorang dan AUD2 untuk kanak-kanak.. 6-8 every Sunday..

Thanks to ALlah...Saya sangat seronok melihat perkembangan ini..amin..