Wednesday, January 14, 2009

Pengajian Muslimat

Study Circle

Alhamdulillah minggu lepas majlis kerohanian yang pertama dianjurkan oleh adik-adik single Muslimat di sini telah mendapat sambutan yang baik. Untuk minggu ini, Umi Salwa sebagai Coordinator telah berbincang dengan saya untuk meneruskan kelas kedua pada esok hari yang akan diadakan di rumah Atikah. Saya sangat suka melihat ada yang berminat, semoga majlis sebegini akan dapat diteruskan dan saya berjanji untuk memberi bantuan setakat yang saya terdaya. Berkongsi sedikit ilmu yang Allah kurniakan dengan mereka yang berminat..

____________________

Di bawah adalah email maklumat majlis yang dihantar oleh Umi Salwa kepada yahoogroup tempat kami..


salam..
Alhamdulillah sambutan kelas agama yang kita laksanakan minggu lalu nampak memberansangkan dengan kehadiran warga muslimah bundoora..
Insyaallah minggu ini akan disambung santapan rohani @ Study Circle yang akan dilaksanakan seperti berikut, insyaallah;-

tempat- 13, MAIN DRIVE
tarikh- 15 Januari 2009
hari - khamis
masa- 6.30pm-9pm

tentatif:-
baca yasin 6.30-7pm,
Discussion 7-8pm
Makan 8-8.40
Solat 8.45-9mlm.

kita akan mulakan konsep pot luck untuk tak membebankan tuan rumah. di samping masing2 dapat mencuba resepi untuk santapan bersama..

Topik yang akan disampaikan adalah sambungan Fiqh Ibadah al-Nisa' (Mengenai urusan ibadah2 dan fiqh berkaitan perempuan seperti haid berapa lama, haid terputus-putus, istihadhah, kiraan nifas lepas bersalin, wiladah, bersihkan najis anak baru bersalin dan sebagainya.. .)

jangan lepaskan peluang untuk bersama2 mengimarahkan study circle ini and see you there..

THANK YOU & BEST REGARDS
______________

Saya sangat suka melihat perkembangan ini.. Semoga Allah memberi saya kekuatan dan keikhlasan kepada saya dalam beramal. amin thumma amin