Thursday, February 19, 2009

Makasih KPT

Leganya ...

Saya tengah pokai, hari ni nak kena bayar duit sewa rumah...
Minggu lepas saya dah buat transfer sebanyak Rm4K, dapatlah dalam AUD16++..

Tetapi Allah dah longgarkan masalah saya.. amin ya Rabal a'lamin..

1-Minggu lepas, saya ber-ym dengan my darling adik yang MERCY tu, dia kata dia kesian sangat kat anak sedaranya si Aisyah sebab takde duit, jadi dia akan kasi duit elaun untuk Aisyah.. kuwa kuwa... Mekasih ye Ayah Die... hehe..

2-Lepas tu saya buka akaun e-banking semalam, saya tengok ada dalam tu ada kemasukan sebanyak AUD3786.00.. Banyaknyer.. Duit apa tu? Duit KPT (Kementerian Penganjian Tinggi kasi Elaun Sara Hidup ker??)

Saya tanya kawan-kawan katanya duit tu untuk 3 bulan punya sara hidup..
Malam tadi dalam jam 11 malam waktu Ostolia, saya pun email kepada Ck Arni orang KPT, dan CC kepada Bossnya En Hussin, maklumkan pengesahan telah terima duit yang dikirim dan ucapkan terima kasih. Pastu saya tanya soalan, sebenarnya duit tu untuk apa yer?? Untuk Mac, April dan Mei atau apa yer...

Dan pagi ni saya terus dapat jawapannya..

Canggih ler KPT..
Saya sangat tabik dan ucapkan terima kasih..
________________

Jawapan dari En Hussin KPT

Salam,

Elaun bulan mei kami tak bayar lagi. Elaun berkenaan sehingga april (selepas pendahuluan) termasuk elaun buku dan perkakas. Penyata boleh disemak di web KPT dari semasa ke semasa untuk mengetahui pecahan bayaran dan jumlah sebenar.

Wassalam
Hussin Mahmud
MOHE (Ministry of Higher Education/KPT)
___________

Alhamdulillah syukur puji pada Allah..
Atas segala rezeki yang dikurniakan ini..
Seronoknye saya... Yeaaaaaaaaaaa....