Tuesday, February 17, 2009

Jumpa Supervisor 17 Feb 09

Hemmmpp...

Saya baru keluar dari bilik My Makcik Supervisor..
Dia tak puas hati dengan proposal saya.. tapi bukanlah tak puas hati banyak.. sikket jer..

Dia nak saya buat introduction to dual systems of law kat Mesia, in one chapter.. dan kasi dia lepas ni.. mahunya dalam sebulan kot..

Saya sebenarnya tak tahu sangat ..
betol ker saya berada di atas jalan yang lurus ni... hehe..

Sebab sekejap dia kata.. ok
Sekejap dia kata tak ok..
Mana satu ni..
isy isy..

Saya mintak nak proposekan Co-Supervisor dari Mesia.. Dia suruh saya finalise dan inform dia lepas ni..

Pastu dia tanya saya kenapa Mesia ada dua sistem, boleh tak tukar jadi satu jer macam Ostolia..no Syariah Court for the Muslim, just one court for all...
Saya kata...'emmpp....I dont think we can change.. It has been there for more than 50 years. I want to study how Child Support for children after divorce can be formed under the two legal systems but it woks for both muslim and non muslims..'

Then dia kata, 'I want you to elaborate further on the two systems, what are the philosophy, principles underpining the system..with critical analysis...'

'uh mmp ok .. I'll submit it soon.. Do you want me to submit chapter by chapter?'
"Ok.. whatever you have, just submit then I'll read it ...'

Hummmpppp....

So sekarang saya akan bermula langkah..
searching, surfing, digging, collecting, printing, binding, filing...
tapi readingnyer bila yer
pastu writingnya bila pulak... adoiiiiii...