Sunday, December 16, 2007

Keluarga Sakinah dan Pelancaran Unit Guaman

Program Keluarga Sakinah Siri ke 5 telah diadakan di Dewan Muktamar CITU, UiTM Shah Alam pada 12 dan 13 Disember 2007. Ini siri ke 5 maknanya CITU dan mengadakan 5 tahun berturut-turut siri program keluarga sakinah ini. Ramai juga yang hadir dalam 150 orang peserta. Semoga semua yang hadir termasuklah aku akan mendapat keluarga yang sakinah, bahagia dan diberkati di dunia dan di akhirat. amin..

Siri kali ini diadakan serentak dengan Pelancaran Unit Guaman Syarie CITU. Aku dilantik menjadi AJK perasmian dan sekaligus AJK Pelancaran Unit Guaman Syarie. Letih jugak sebab tugas aku ada beberapa yang agak penting iaitu:

1- Kena draf ucapan Datok VC
2-Kena draf ucapan Bos aku
3-Kena siapkan kertas kerja operasi Unit Guaman ini nanti
4-Kena jadi moderator Kertas kerja Hadhanah
5-Kena jadi Setiausaha Unit Guaman Syarie

Alhamdulillah semua berjalan lancar. Marlina mewakili PGSM membentangkan tajuk Hadhanah di mana aku jadi moderatornya..

Operasi Unit ini akan dibuat dengan kerjasama dengan ebberapa badan luar yang berkaitan. Yang pastinya kami akan bekerjasama dengan Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM) selepas ini. Inilah kerja yang perlu dibereskan nanti, kertas kerja yang kemas untk dibentangkan dalam mesyuarat Exco PGSM akan datang.

Pada masa yang sama, aku telah berjaya membina blog baru untuk PGSM di alamat http://peguamsyarie.blogspot.com/

Aku ler moderatornya...

Hari ini 15 Dis, satu hari suntuk aku hadir kursus AuraSyifa'.. Semakin banyak aku ingin belajar, semakin banyak yang aku belum tahu lagi di dunia ini.. Besarnya ilmu Mu Wahai Allah..

Aku rasa letih sangat tapi seronok dan bahagia dengan hidupku...