Wednesday, December 19, 2007

Aisyah Nabila

Umi berdiolog dengan Aisyah mengenai Nabila Mutiara Hati..

"Aisyah, Umi nak bagitau satu perkara kat Aisyah ni pasal Nabila.."

"Apa dia Umi.."

"Umi nak bagitau, hari tu Aisyah cerita pasal Nabilakan, sebenarnya Umi nak inform ni, Nabila tu sebenarnya dalam TV saja.. dia berlakon dalam cerita Mutiara Hati, sebenarnya bukannya betul-betul ada Nabila macam tu...Maksud Umi, yang baca doa tu sebenarnya budak perempuan nama dia Novi Auliya, dia berlakon jadi Nabila, bukannya Nabila yang betul, Aisyah paham yer..."

Lama dia diam.. agaknya tengah digest dalam pemikirannya mengenai Nabila dan Novi...

Akhirnya Aisyah bersuara..

"Ye lah Aisyah paham Umi.. tapi Aisyah rasa macam betul-betul Nabila lah Umi.. sebab dia selalu berdoa, mintak tolong dengan Allah.. Kalau dia bukan Nabila yang sebenar pun tapi dia banyak buat baik dalam cerita tu, mesti akhirnya Allah bagi lah dia petunjuk.. dia memang dah jadi baik lah Umi.."


Ooo rupanya dia memang sedang memproses data dan akhirnya mengeluarkan remarknya yang tersendiri..

"Takpelah Umi..Aisyah bukan kisah sangat, dia Nabila yang betul ke tidak..Tapi dia selalu ingat Allah, selalu berdoa dan buat baik, sebab tu kita kena belajar buat macam tu, selalu berdoa dan ingat ALlah.. kan Umi.."

"Aaa.. lah.. Aisyah betul. Yang mana baik, Aisyah ikut, tapi kalau Aisyah tengok cerita 'Adi dan Ayah' atau 'Afi dan Abah', atau cerita lain yang tunjuk akhlak tak baik, Aisyah tak boleh ikut yer Sayang..."

"Ok Umi, Aisyah janji ye Umi.."

Akhirnya Aisyah berpijak di bumi nyata mengenai Nabila..
Akhirnya terjawabler teka teki siapa ikut siapa ni....
Rupa-rupanya Aisyah yang tiru Nabila yer... hehehe





Gambar sebelah, Aisyah sedang membaca majalah dengan kusyuknya sementara menunggu turn jumpa Dr Alfi di klinik Nik Ishak. Aisyah dah belajar bahawa cara mengelak keboringan menunggu adalah dengan baca buku...






Anakku sayang.. semoga selalu berakhlak mulia, menjadi insan solehah dan selalu berbudi pada semua insan..