Wednesday, October 21, 2009

VMPG

VMPG

Saya sekarang sangat sibuk dengan kerja-kerja research. masa yang sama saya juga kena fikirkan mengenai VMPG. Hari ni saya akan selesaikan mana-mana yang belum settle dan bincang mengenai perancangan vmpg untuk mengadakan coffee table discussion and also Family Day.

Sekarang masa siang makin panjang berbanding malam. Subuh masuk 5pg dan 6.20 dah siang. Maghrib pulak masuk jam 7.30 mlm. Cuaca pun selalunya dah mula panas walaupun kadang-kadang ada hujan dan berangin. Saya suka keadaan sekarang. Semoga banyak yang dapat saya buat di waktu siang dan dapat tidur dengan baik di waktu malam.

Saya selalu mengambil masa driving dari rumah ke sekolah Aisyah dan kemudian ke pejabat untuk membaca 10 Asas Pertama yang ustaz Harun ajarkan (yang ni saya dah hafal). Jadi disamping memanfaatkan masa di jalanan, dapat dihabiskan bacaan zikir yang perlu dibaca. Walaupun sapatutnya Asas 10 tersebut perlu dibaca setiap hari, kadang-kadang saya terlalai juga.. dua-tiga hari sekali baca pun ada juga..

Tapi yang penting, kita kena selalu beramal, semoga Allah redha..