Sunday, October 18, 2009

Release...

Sabtu 17 Okt 09

Tak jadi ler puasa Sabtu dan Ahad.. rasa nak makan kat open house.. hehe.. rasa tak best pulak tak meraikan kawan-kawan buat open house. Itu pun saya tak sempat pergi semua pun..

Kak Ram dah sampai hari Jumaat dan ada di rumah Hjh Niza. ALhamdulillah selamat perjalanan Kak Ram. Seronoknya saya dapat jumpa Kak Ram..

Sabtu, ke rumah Hjh Niza sekejap meraikan open house Hjh Niza dan Hj Khafiz. Lepas tu bawa Aisyah dan tinggalkan dia kat rumah Sham, dan saya lari ke Mesia Hall. Selesai mesyuarat dan join AGM MASCA sekejap, saya balik menuju open house Kak Sal kat Fawkner. Jalan jam dasyat sungguh. Nape ler saya pergi lalu Jalan St Kilda, masuk City.. saya lalu Flinder Station.. uhhh takjub jugak saya kepada kemampuan saya sendiri.. hahaha.. Dalam kelam kabut tu, akhirnya keluar dari City masuk Sydney Road dan ke rumah Kak Sal.. Jauhnya perjalanan.. Nasib baik ada GPS.. Alhamdulillah.Kalau tak de GPS, saya rasa harus saya dah sampai ke Bandaraya Sydney, bukan Sydney Road..

Lepas tu ke rumah Sham.. dok sana sampai ler jam 8.30 mlm.. balik rumah letihnyer..Tapi sembang dengan kak Ram sampai jam 12 malam baru tidur.

___________

Ahad 18 Okt 09..

Pagi, bawak Kak Ram ke Savers.. membeli belah baju sejuk untuk Kak Ram.. akhirnya bukan Kak Ram saja dapat hadiah, saya pun beli baju, aisyah pun beli baju. Dan yang paling seronok saya dapat beli periuk kecil comel sangat dengan harga AUD 2. Canik sangat, comel dan cute. Saya memang mencari-cari periuk kecik cam tu..

Petang, saya dan Aisyah ke kolam renang. Release saya rasa dapa berenang dan main air... Aisyah dah pandai berenang macam-macam gaya. Sekarang kat sekolahnya ada kelas berenang, bayar AUD75 untuk 10 sesi. Mahal jugak tapi semua kawan sekelasnya masuk, jadi daftarlah jugak Aisyah berenang.

Hari ni jumpa kawan baru.. I always feel happy to meet new friends here. Sister Khadijah from Morocco and Sister Zubaidah from Lubnan.. Mereka dah duduk sini 20 tahun lebih.. Lamanya..Kami bersembang sambil berendam dalam kolam yang panas tu. Saya tanya soalan pengalaman mereka di Australia, macamna mereka boleh sampai ke Australia 20 tahun lepas, ada pengalaman kes racism di Australia or not .. Macam-macam mereka cerita...

Sister Khadijah berstory dengan ceria tentang anak-anak mereka. Rupanya Lamya yang menguruskan pool setiap Ahad untuk muslim women adalah anak Sulung dia.. Dan yang paling saya seronok, anak perempuannya ada yang jadi peguam di Melb City. Saya terus teruja, maybe ini adalah jalan yang Allah buka untuk saya dapatkan beberapa data tentang research saya dari peguam Muslim ini.. Khadijah menceritakan dia berminat tengok orang Melayu pakai very long hijab white colour during prayer- telekung sembahyang kita tu...Dia nak order 4 helai, mintak saya tolong belikan. Saya ketawa melihat kesungguhannya. Next week, kami berjanji akan berjumpa kat kolam lagi sekali.. insya Allah..