Monday, October 26, 2009

Ahad 25 Okt

Perjalanan..

Aisyah ke sekolah agama di Dallas hari ni. Hari ni kelas quran untuk students saya iaitu kaum ibu singapore di ILIm takde, tapi saya berjaya mendapat sesuatu yang sangat bermakna..

Saya berbincang dengan beberapa orang dan ia memecahkan maklumat yang sangat saya ingin tahu. Saya menemuduga dua orang kaum ibu.. Satu warganegara Malaysia yang berkahwin dengan seorang Jepun warga Australia, kahwin di sini 8 bulan lepas dan satu pasangan lagi warga mesia kahwin warga Oz dan kawin di malaysia. sangat menarik perbincangan kami.

Sekarang saya tahu macamna perlaksanan kawin secara agama dan didaftarkan secara civil jika berkahwin di sini. Saya tengah menulis dalam chapter saya mengenai Family law in Australia.. dan Allah mudahkan dapat direct dari pengamalnya.. alhamdulillah..

Saya berbincang tentang pelbagai perkara.. Jumpa Kak Min, seronoknya selepas hampir 1 bulan tak bertemu.. kak Min peluk sambil ucap tahniah tahniah tahniah.. kak min very happy for you.. Saya rasa macam duduk dengan kakak saya di mesia je.. dan kami bincang pasal birthday aisyah.. kak min siap nak sponsor epok-epok 200 bijik. Kak Sal nak sponsor hadiah games kanak-kanak.. dan macam-macam lagi..


---------

Petang pulak seperti biasa, rutin saya dan Aisyah ke kolam renang, bayar AUD6, bersembang dengan Lamya, sembang pasal ibunya dan berjumpa ibunya pula Khadijah di kolam.. Khadijah berenang memeluk saya dan mencium pipi saya sekuat hati kiri kanan.. pelik ler adat orang Morocco ni...seram saya.. hehe... Kami ketawa-ketawa sambil berendam. Saya berenang bertanding dengan Aisyah dengan begitu bersungguh-sungguh. Balik, saya rasa sakit seluruh badan.. agaknya sebab berenang ulang alik 4 kali di kolam tersebut.. Alhamdulillah rlease segala tension..

Dalam menghadapi banyak kekusutan hidup, saya serahkan pada Allah untuk memudahkan segala urusan. Kita berusaha dan biarlah Allah menentukan.. amin
Back to work!