Wednesday, October 28, 2009

Birthday

I am 40 ...

Oooo today I am 40? Oh No..... hehe....

Saya bersyukur pada Allah, Pemilik segala yang ada atas segala nikmat yang diberikan. Setiap langkahan kaki yang saya aturkan memberi saya secebis kenangan dan pengalaman. Ada kenangan manis dan banyak kenangan pahit. Saya banyak jatuh dan bangun kembali. Saya juga banyak rebah sehingga tidak bermaya. Saya juga banyak kali bangun dan berlari terus dan terus berlari...

Dan saya bernekad, hari ini dengan Izin Ilahi, saya masuk ke nombor 40.. semoga ALlah tidak jemu memayungi saya dengan cahaya dan rahmatNya.. memberi saya kekuatan untuk terus berlari....

Sepanjang larian ini, saya suka melihat sesuatu dengan positif walaupun saya selalu dibayangi perkara negatif. Saya melakukan sesuatu yang baik, ada yang disukai ramai. Dan ada ketika saya melakukan sesuatu dengan suci hati tetapi dipandang serong oleh ramai.

Sungguh benar...
Ada yang suka melihat kita rebah dari bangun
Ada yang suka melihat kita terus bangun dan berlari
Ada yang menunggu kita rebah
Dan ada pula yang segera membangunkan kita bila kita jatuh..

Saya ucapkan terima kasih..
Kepada seluruh keluarga yang menyayangi saya
Kepada sahabat yang positif yang mengelilingi saya.
Kepada semua yang selalu memberi saya kata-kata semangat..

Sungguh benar
Hidup adalah perjuangan
Orang hatinya besar akan terus berjuang
Dan saya ingin berada bersama mereka yang hatinya besar...

Amin....