Monday, October 12, 2009

Prof Madya 1

Soalan ditanya..

Dalam rasa gembira, saya sebenarnya segan jugak... Saya tak de niat nak menunjuk, tapi saya nak share saja, supaya rasa gembira saya bersambut dengan baik dan dikongsi bersama rakan-rakan. Ramai yang tahu saya dapat result temuduga. Ada yang saya sendiri maklumkan terutama pada kawan-kawan dan adik-adik yang baik dengan saya. Yang buat solat hajat masa saya nak balik Mesia interview dulu dan ada yang tahu dari orang lain. Semua ucapkan tahniah pada saya.. Ada yang buat joke, 'Lepas ni kenduri kambing golek ler kita.. ' Ada yang kata, 'Ayam percik yer..kenduri besar kita ni..satu victoria kena jamu ni... vmpg punya presiden buat kenduri ni....' hehe.. Saya ucapkan terima kasih pada semua.

Orang pertama saya bagitau lepas saya dapat jawapan dari Pendaftar adalah my husband then Ma dan Ayah. Saya call ke Mesia cakap dengan Ma. Dan saya dapat rasai betapa gembiranya Ma dan Ayah.. Gembira sangat-sangat kerana anaknya mendapat sesuatu yang menggembirakan mereka.. Mak Bangi juga bernazar puasa sunat kalau saya dapat PM.
Saya terharu...
--------------------

Saya suka sangat ke dapat PM? Sebenarnya saya memang suka... Tapi saya bukan berbangga2 sebab saya sendiri tak suka orang bangga-bangga lebih-lebih dengan kelebihan mereka. Saya punya pendapat adalah jika saya dapat sesuatu... itu adalah rezeki dari ALlah. Jika ada yang saya boleh tolong kawan-kawan lain dapat yang sama, saya sangat suka...

Saya selalu mengingatkan diri tentang kisah ketam dan aura yang saya ceritakan dalam entry terdahulu. [Nanti saya cari kat entry bila.] Ketam yang suka berdengki, saling tarik menarik kawan yang naik ke atas sehingga akhirnya semuanya jatuh ke bawah. Saya tak suka orang yang hasad dan saya selalu berdoa supaya janganlah saya ada sifat negatif berhasad dengki dengan orang.

Saya suka belajar dari orang yang lebih tinggi dari saya dan membantu sesiapa yang lebih rendah dari saya. Saya ingin semua orang merasai nikmat atas apa yang Allah anugerahkan. ..

Zai tanya saya dengan tulus..'Kak, saya nak belajar ler dari akak... Ceritalah perjalanan hidup akak dari keluar UIA sampai sekarang. Mana tau saya dapat contohi akak...' Saya suka pertanyaan begitu sebab saya juga tanya macam tu pada orang lain yang terdahulu dari saya.

Sekiranya kisah saya boleh jadi motivasi, saya memang sangat suka berkongsi..

bersambung...