Sunday, May 31, 2009

Rumah Baru

Syukur...

'Umi.. ni ker rumah kita?'
'Yelah.. Aisyah rasa cantik tak?'
'Cantik jugak'..

Saya rasa rumah baru yang saya sewa ni macam hotel. [hehe..]
Melampau sangat.. macam tak percaya jer..
Betul!
Tapi tengokler hotel apa? ada hotel De Palma, ada hotel Yap Ah Loi, ada hotel Sheraton, ada yang sangat power macam Swiss Garden... Tu belum masuk hotel tercanggih 7 bintang kat Dubai tu..


Saya bersyukur sungguh dapat rumah ni. Rumah ni pada mata saya cangat cantik, saya bagi 3 bintang tiga suku...atas siket dari De Palma.. hehe..


Ada 3 bilik jadi bilik depan sekali saya buat bilik study, bilik tengah adalah bilik Aisyah dan bilik hujung yang dekat dengan dapur adalah bilik kami.. [Selingan.. kat sini saya selalu rasa lapar, kadang-kadang cam kebulur.. ops... hehe.. dah makan malam kol 7 pm, kol 11 saya kebuluran lagi.. saya selalu makan roti dua keping kol 11 atau jam 12 malam sebelum saya dapat tidur. Kadang-kadang saya dah nak tidur pun, tetiba perut saya berbunyi.. grupp... grupp..issyy.. apesal lapar saja ni.. orang lain pun macam saya ker? Jadi kalau bilik saya dekat dengan dapur, senang saya mencari rezeki malam-malam...hehe..]
____________

Pindah


'Kak, masa datang Australia hari tu, akak bawak berapa beg?' Khafiz tanya saya sambil ketawa.
'4 jer..tapi sekarang beg tu dah beranak pinak...hehe..'

'Wah.. ini baru 6 bulan, dari rumah fully furnished ni.. Kalo 3 -4 tahun, berapa banyak agaknya kak?' Cik Din pulak tanya sambil ketawa..
'Tak tahu ler Din... akak rasa 3 tahun nanti Tarago tak muat dah.. Mahu 3 trailer kot nanti.. hehe...'

Banyak betul barang saya.. Entah apa-apa..

Hari Sabtu 30 May, jam 11 pagi, beberapa orang kawan-kawan telah sudi datang membantu kami pindah. Jutaan terima kasih yang setinggi-tingginya kami ucapkan pada seluruh kawan-kawan dan ahli keluarga yang telah sudi datang membantu kami pindah.. Semoga Allah memberi pahala yang besar untuk kawan-kawan semua.. amin..

Khafiz , Niza dengan Taragonya, Zafiri, Cik Din, Gee dan anak-anak, Neezam dan Julie, Ibrahim dan Ina, Hamzah dan Fizah, Idham, Azida, Umi Salwa dan Fiza dan lain-lain, terima kasih yer..

Sekali angkut dah selesai, tapi penuh sepenuh-penuhnya barang kita orang..


Orang-orang kuat.. movers..

Penuh...

Movers gak ni.. wanita hebat abad ni... hehe..



Cik Din kata..'Khafiz, beli kete besar lagi ler.. Tarago tak cukup besar, barang-barang Kak Dayah tak muat ni..' [acah jer, dia tak cakap cam tu.. saya yang reka..hehe..]

Terima kasih yer semua yang sudi membantu..

p/s Terima kasih jugak pada Gee atas masakan dan Su dan Chef Aris kerana datang bawak mee..TQ gak pada Sham yang sudi datang isi borang condition record tu yer..