Thursday, May 14, 2009

Wow.. or Wau...


Main Wau

Mana satu betul? Wau or Wow???
Bagi saya dua-dua betul, nama benda tu wau, bila dia naik tinggi, kita pun jerit wow... hehe...


Masa kat balik Mesia dulu, Aisyah, abah dan Umi pernah pergi ke tempat orang main wau kat kat tepi highway dari Batu Caves ke Shah Alam. Apa entah namanya, lupa pulak...Tempat tu dah digazzet sebagai tempat main wau. Best sungguh tengok orang main wau, ada bermacam-macam warna dan rupa paras wau yang ada. Hari tu saja, dalam 120 wau berada di awan biru..



Ramainya orang..Seronoknya...



Abah dengan Aisyah tengah main .. bestnyer...

Ini wau Aisyah.. mermaid..




Ini Umi pulak... tarik tarik!... lepas lepas!.. heiii bestnyer..
Masa main tu,
Aisyah menjerit..
Wau, I want to be like you..
floating on air..
bestnyer..


Ni Aisyah main buai kat sana..

Bagi yang dekat dengan Batu Cave, pergi lah sana, bawak anak-anak main wau.. best dan sangat seronok tengok ramainya orang berbagai bangsa dan rupa.. orang arab, orang melayu, orang cina, orang india semuanya main wau..
Kenangan yang indah..


Kita ada bawak dua buah wau datang sini tapi tak dapat main pun..
walaupun angin kuat tapi wau tak naik lah.. tak tau sebab apa..
Agaknya sebab angin kuat tu sejuk kot, jadi wau pun sejuk jugak dan dia boikot tak nak terbang.. hehe..