Friday, May 8, 2009

Buku Isu-isu Syariah Siri 2

Buku Saya ke 5

Alhamdulillah...
Buku terbitan UPENA (Pusat Penerbitan UiTM) hasil tulisan kami bertiga iaitu Hj Zainul Rijal, En Isa Ralip dan juga saya berjaya diterbitkan walaupun ia telah agak lari jauh dari masa yang sepatutnya..

Saya memang rasa gembira, rasa teruja dan sangat seronok melihat buku ini berjaya diterbitkan..

Apakah isi kandungannya?

Isi kandungan buku ini adalah soal jawab berkaitan isu-isu Syariah di Malaysia,
bermula dengan soalan berkenaan tak jadi berkahwin, putus tunang, benci perkahwinan, nak kahwin dengan muallaf, perkahwinan tanpa restu ibu bapa, kahwin di Siam, suami kaki pukul, kena dera, tidak dapat nafkah, ke mana nak dituju dan pelbagai soalan lain berkaitan isu-isu Syariah di Malaysia. Semua soalan ini ditanya oleh orang awam dan kami menjawabnya dengan menyediakan jawapan dari sudut Syariah, dalil dari Nas Al-Quran, Hadith, peruntukan undang-undang, kes yang berlaku di Mahkamah Syariah serta juga pendapat ulama terkini.

Ia adalah koleksi hasil slot Persatuan Peguam Syarie sepanjang tahaun 2007 dan 2008 yang telah disiarkan dalam Berita Harian. Saya telah mengolahnya kembali, menyusun ayat dan membuat ayat-ayat baru agar lebih sesuai dengan tema buku ini.

Alhamdulillah...

Buku ini kami jual kepada umum dengan harga diskun iaitu RM38 sahaja.
Harga di UPENA adalah RM46 sebuah.

Jika ada yang berminat boleh menghantar email kepada saya di alamat puan_hidayah@yahoo.com

Inilah muka depan buku tersebut.