Monday, May 11, 2009

Hayya A'la Solah

Perubahan Waktu Solat dan Cuaca

Sungguh berbeza dan sangat takjub saya sekarang ini mengenai perubahan waktu solat, siang dan malam di Australia sekarang ini.

WAKTU SOLAT

Subuh masuk jam 5.32 pagi
Zuhur masuk jam 12.17 tgh
Asar masuk jam 3.02 petang
Maghrib masuk jam 5.23 petang dan
Isya' jam 6.51 petang..

Jam 4.45 dah macam jam 6.30 kat Mesia dan bila saya balik dari office ke rumah jam 6 petang, hari sudah masuk malam..

Malam sangat panjang sekarang ini dan siangnya sangat pendik. Ini belum masuk musim winter. Kalau nak berpuasa, sekarang adalah waktu yang baik untuk membuat puasa sunat.. Saya rasa nak puasa khamis ni. insya Allah.

Cuaca...

Sekarang pula cuaca semakin sejuk..

Minggu lepas rupanya Melb turun sehingga 3 degree...
heiii sejuknya..

Dan saya sekarang dalam proses berusaha mencari rumah baru, kerana saya tak tahan sejuk, rumah sekarang tak ada ducted heating. Yang ada hanya satu heater besar di ruang tamu dan saya telah membeli beberapa heater kecil untuk diletakkan dalam bilik tidur.

Usaha kami sekarang adalah membuat pencarian dan membuat inspection untuk rumah lain sekitar tempat saya tinggal dengan kadar munasabah dan ada ducted heating.. Saya berharap ianya dekat dengan sekolah Aisyah supaya perpindahan ini tidak memberi kesan kepada perjalanan persekolahan Aisyah.

Semoga dengan adanya ducted heating, saya akan rasa lebih warm semasa winter nanti.

Mudah-mudahan Allah permudahkan kami mendapat rumah lain dan semoga ia membawa kebaikan untuk saya sekeluarga. amin...