Friday, May 8, 2009

Autumn In My Heart

Autumn.. Subhanallah

Pernah tengok cerita Korea Autumn in my heart tak? Cite tu dah lama, saya tengok sebab adik saya Cik Na tu kaki cite Korea. dia asyik cite kat saya, maka akhirnya saya pun tengok ler ..

Sedih cite dia, pasal orang yang bertukar anak. Anak orang kaya bertukar masa kecil dengan anak orang miskin tetapi anak tersebut membesar dengan perangai yang sangat nakal. Manakala anak yang miskin berada di tangan orang kaya dan membesar dengan perangai yang baik dan cantik. Pelakon cite tu pun memang cantik sungguh ler...

Akhirnya bila besar, barulah mereka ditukarkan kembali dan abang yang anak orang kaya tersebut sangat sayang dan jatuh cinta dengan 'adik perempuan' yang tertukar tadi..

Pusing-pusing cite dia, akhirnya mati sebab sakit..
Sedih sungguh..

Tapi cite tu tak berkait dengan entry ni..
Saja jer cite... hehe...

Melbourne sekarang berada di hujung-hujung Autumn dan di depan bilik study saya, daun pokok yang menutupi tingkap saya telah bertukar dari hijau ke oren.. Masya Allah sangat cantik dan penuh keindahan.. Puji syukur pada Allah atas kebijaksanaan Allah mentadbir alam ini..

Gambar di atas adalah gambar dedaunan pokok depan tingkap saya ler tu.. cantiknya..

Dan inilah work station saya..... Setiap hari saya akan bertapa di sini...



Ini pulak pokok lain di depan tingkap bilik Aisyah.. cantikkan


Saya ingat nak keluar berjalan-jalan juga esok iaitu Sabtu 9 May..
Melihat keindahan penciptaan Allah..
Bukti hebat wujudnya Tuhan Maha Mencipta, Maha Mentadbir dan Maha Menjaga alam ini dengan sebaiknya..

Semoga sambil melihat keindahan alam, kita turut memuji kebesaran Allah..

'Sesungguhnya pada penciptaan langit dan bumi dan dan pertukaran malam dan siang, adalah tanda-tanda (kebesaran Allah) bagi orang-orang terbuka hatinya...'


p/s Tadi saya telah membentangkan proposal saya depan Dr Judith dan rakan sekelas. Saya tak berapa puas hati.. entah apa-apa saya cakap, laju sangat tapi boleh ler.. saya bagi markah 5/10 jer.. harapnya lain kali saya dapat improve lagi...insya ALlah