Tuesday, December 16, 2008

Perjalanan Hidup

Hari ini Selesa 16-12-08 saya dengan Fazdlina pergi ke rumah dua orang sehabat baru saya di sini.

Pertama rumah Wan sebab nak pulangkan periuk besar yang dipinjam untuk masak sup kambing sabtu hari tu. Rumah dia cantik, lengkap dengan pelbagai perkara-perkara yang dibeli di sini. Dia beli peti sejuk dengan mesin basuh sahaja harganya $800 bersamaan dengan RM 2000 duit kita. Banyaknyer...

Lepas tu kami ke rumah Noi pulak.. sebab apa yer?? Sebabnya dia ada supply kicap manis cap kipas udang.. hehhe... mencacau cari kicap kat supermarket.. nasib baik ada yang jadi importer rupanya... power sungguh..

Saya beli satu carton.. hehhe bersamaan dengan 12 botol besar kicap bersamaan dengan $42 bersamaam dengan RM 100.. hehhe.. habis duit beli kicap je ler...

Esok jam 10 pagi saya plan nak pergi beli kete, budget tak lebih dari $3000 sahaja.. lebih kurang dalam RM 8,000 duit kita. Sebenarnya saya nak sangat beli kete yang bagus tapi tau tau jer ler... kita datang sini nak belajarkan, duit pun bukannya banyak.. Lainler kalo saya ni loyer cam kawan saya tu.. dia banyak duit... hehe..

Kete kat sini terutama kete Jepun murah sangat berbanding dengan kat Mesia. Kete Toyota Camry 2007 (satu tgn ler, bukan brand new) dijual dgn harga $ 18-24 Ribu bersamaan dengan RM45,ooo duit kita. Murahkan..

Esok jugak jam 2 pm, saya kena mengadap Supervisor.. namanya Asoc Prof Dr Kerry Peterson.. Jadi malam ni saya kena buat kerja, saya dah buat table pergerakan thesis saya, dalam bentuk graf, apa nak mula, pastu nak buat apa.. dll.. Sebenarnya Dr Kerry tak berapa setuju dengan tajuk asal research saya, jadi saya kena suit dengan kehendak dia, itu yang saya tengah pening ni..

Kalau saya pening, ada dua jer cara nak selesaikan pening saya, sama ada saya gi tido atau saya gi window shopping.. Baguskan? hehe...

Semalam saya dah tidur lambat, sebab berfikir macamana saya nak suitkan kajian saya supaya kehendak UiTM/CITU tidak jauh lari dari kehendak Supervisor saya..

Esok saya akan tablekan depan Dr Kerry apa plan saya, kita tengok nanti apa kata dia esok yer..

Sekian laporan untuk hari ini..

Opps.. saya nak beli kete apa yer??
Kete Ford Thn 1996 rasanya..