Wednesday, December 24, 2008

Dinner at Alamaro Rest

Alamaro Rest at Coburg

Sedap..
Tapi kureng garam pada saya..
Lidah orang sini saya rasa sure terangkatler masakan chefnye...
Besarnya pinggan dia...
Besarnya gelas dia...
Banyaknya makanan dia...
Satu pinggan takleh nak habis sorang makan ni...
Spaghettynya banyak sangat..
Besarnya steak dia...
Sedapnya mushroom dia....
Kesimpulannya memang sedap....

Itulah remarks untuk makanan kat Alamaro!

Malam tadi, (sebenarnya tak malam lagipun..), jam 7.30 malam hari Khamis kami sekeluarga telah menjamu selera di Rest Alamaro. Dengan penuh rasa besar hati kami men-treat Ina sekeluarga.

Sebelumnya saya dan suami dah banyak kali berbincang bahawa kami nak treat mereka satu family tapi tak tahu kat mana yang special. Sebenarnya kami sekeluarga ingin memberi token of appreciation atas bantuan mereka yang sangat banyak semenjak kami sampai ke sini.

Apabila saya recall semula semua perjalanan saya sekeluarga ke sini sehingga ke hari ini, sebenarnya kami sangat bertuah kerana Allah telah memudahkan laluan kami, bermula dari sebelum datang, saya asyik beremail -email bertanyakan pendapatnya, kemudian bertolak ke Melbourne, sampai ke Mesian Hall, dapat rumah, urusan mendaftar diri di Universiti, urusan membeli belah barang-barang rumah masa mula-mula masuk, urusan membeli belah brg2 dapur setiap minggu dan macam-macam lagi...

Bagi kami yang baru, yang tak biasa dengan jalan raya dan sistem di sini, apatah lagi dengan tak ada kereta sangat rumit sebenarnya... Tetapi hampir semuanya selesai dengan lancar dengan bantuan Ina sekeluarga. Semoga Allah memberi ganjaran yang baik kepada mereka sekeluarga..


Belanja makan ini tidak bertujuan membalas jasa mereka, hanya sekadar token of appreciation.. Apatah lagi sebenarnya makan ramai-ramai ini lagi seronok... tengok perangai dan gelagat anak-anak... the many the merrier..

Bagi mereka yang suka makan resepi Itali seperti steak, spaghetty, lasagna, milkshake dll-- ini memang tempatnya. Dengan resepi yang sangat banyak dan sangat bermacam-macam sehingga kita pun tak tahu nak order apa.. Silalah datang sini...Anda pasti sukakannya..