Sunday, May 16, 2010

Surat Aisyah

Email..

Tadi saya hantar Aisyah ke sekolah agama di ILIM, Dallas jam 10.00 pagi. Lepas sembang-sembang dengan kawan-kawan Singapore, saya kena mintak balik cepat sebab ada meeting VMPGA kat rumah saya jam 11 pagi. Kak Min, Jun, Nor, Kak Hana, Dilla dan ramai lagi kawan-kawan Singapore yang saya baik semuanya kata..'Mana menghilang, lamanya tak nampak Dayah, rindu ler...' hehe.. baik sungguh mereka ini. Saya gembira mengenali mereka. Beberapa minggu Ahad ni, berkebutulan dengan saya sangat sibuk dengan urusan nak transfer Universiti, saya tak pergi ILIM, beberapa kali Aisyah pergi ikut orang lain dan ada beberapa kali Aisyah tak pergi sekolah. Jadi saya pun rasa rindu jugak lama tak jumpa dengan mereka semua.. Tapi saya kena balik cepat.. so saya pun balik.

Sebelum tu saya bagitau Aisyah supaya dapat tumpang sapa-sapa masa balik, tapi dia nak saya ambik juga. Ok ler..

Sebab meeeting tu banyak sangat agenda, meeting terakhir sebelum saya lepaskan jawatan Presiden VMPGA tak lama lagi...nak decide laporan, bila AGM, macamna nak nominate calon bla bla...[release bebanan saya tak lama lagi.. alhamdulillah]. Saya keluar sekejap jam 1.15pm nak ambik Aisyah. Tapi lambat pulak keluar, bila Aisyah keluar jer, saya terus panggil dan terus balik. Laju jugak ler saya bawak kete..

Masa dalam kete, saya marah Aisyah.. [sepatutnya saya tak payah marah, tapi nak marah jugak sebab banyak songel...hehe..] Aisyah pun diam jer.. sampai rumah dia masuk bilik dan diam..

Aisyah satu perangai dia kalau saya marah, dia akan rasa sangat sedih. Dan menangis sungguh-sungguh. Kalau Abah marah dia tak pulak memberi kesan macam tu.. Saya pun pelik.

Lepas meeting, makan nasi sama-sama (lauk pauk saya order orang lain masak), rakan-rakan Exco VMPGA balik jam 4pm dari rumah saya. Lepas mereka balik, Aisyah datang dekat dan bisik kat telinga saya, 'Umi, Aisyah hantar email kat Umi sebab Aisyah rasa very sad Umi marah. Umi bukak yer.'

Bila saya bukak,
Ini rupanya email Aisyah..







Dear Umi,
Thank you for being a
nice mum.

Umi, you are the best
mum in

the whole wide world.
Thank you

for taking care of me.

BYE


FROM YOUR
DAUGHTER AISYAH!!









_____________
Sian pulak saya baca..
Saya pun balas ler email Aisyah..





Aisyah Darling Umi,

Umi loves Aisyah very very much..
Don't feel sad. Sometimes
Umi got angry and scold you
because Umi wants Aisyah to
be anak solehah and to change
for a better person.
You are the best daughter in the world.

Umi and Abah love Aisyah forever
and ever..
Bye..


Umi

Lepas tu Aisyah pun happy balik, datang peluk saya dan cium pipi saya kiri kanan.

"Umi, Aisyah loves Umi very very much...'

Itu ler cite Aisyah..