Monday, May 17, 2010

Autumn.. Sejuknyer...

Sejuknyer...

Ramai kawan-kawan kami yang pergi Bright. Tapi saya tak pernah sampai lagi. Sekarang waktu Autum, musim luruh. Daun-daun luruh berwarna merah, oren, coklat.. Sungguh cantik sekali. Subhanallah.

Saya tengok yang ada dalam kawasan Universiti saja. Ada banyak pokok-pokok yyang dah luruh daunnya dan masih ada yang masih hijau di dahan. Sekarang pulak siangnya sangat pendek. Jam 5.30 petang dah gelap. Sampai sekarang saya tak faham pergerakan waktu..Pelik sangat pada saya..

Sejuk.. Itu yang paling menakutkan saya. Sejuk.. Walaupun belum winter, saya sudah rasa macam musim sejuk. Pagi -pagi saya kena pakai sarung tangan. Pagi tadi keluar asap masa hantar Aisyah sekolah. Sejuknya.. Menggigil..

Saya tak tahan sejuk sebenarnya. Dulu sebelum saya nak datang sini, saya pernah plan nak tarik diri, tak nak pergi Australia sebab takutkan sejuk. Saya rasa saya buleh mati dalam kesejukkan. eiii sejuknya.. Kat Mesia, kawan-kawan yang rapat dengan saya tahu bahawa saya ni penyejuk. Tak tahan sejuk. Aircond bukak 18 degree saya dah menggigil dari hujung kaki ke hujung kepala.


Saya memang tak tahan sejuk. Kaki dan tangan saya jadi beku rasanya. Badan saya akan menggigil. Tapi saya sampai juga ke bumi Australia ini. Dan dengan izin Allah saya dapat lepas juga musim autumn dan winter tahun lepas.

Insya Allah saya mampu..
mudah-mudahan bila saya balik nanti, saya jadi lagi tahan sejuk. Insya Allah..

Kat rumah saya sekarang, ducted heater rosak pulak semalam. Adoii napa ler rosak tengah-tengah sejuk ni. Saya dah complaint tadi. Harap esok ada yang datang repair. Sekarang malam-mnalam capai 7 degree. selalunya 10-13 degree. (itu yang saya cek dalam tepon saya).

Sekarang saya rasa sangat sejuk...

Sekarang jam 8.30 malam. Semua urusan pertukaran saya dah email pada UiTM petang tadi. Sekarang saya tengah tulis bab ketiga mengenai Islamic Law.
Sekarang saya pakai sarung tangan, pakai jaket tebal, seluar panjang tebal, sarung kaki tebal.
Sekarang saya tengah pakai heater letrik yang kecik betul-betul saya letak depan saya sekarang, tepi notebook saya..


Sekarang, saya rasa Sejuknye... eiieiiiii...