Sunday, May 30, 2010

Ma dan Ayah

Telefon..

Baru lepas telefon Ma dan Ayah. Bercerita macam-macam perkara. semuanya 24 minit. AMula-mula sembang dengan Ma dulu. Cerita itu cerita ini.. Ma tanya macamana research saya. Dah pindah Univ ke belum lagi.. Ma cerita pasal adik beradik saya yang lain.. Cerita plan nak gi Mekah.. Seronoknya dengar suara Ma.


Lepas tu, saya kata kat Ma, 'Ma, nak dengar sora Ayah jap. Panggil ayah deh..'

Ayah saya mulakan dengan ketawa dulu..'hehee.. aaa adik.. macamna Australia?'
Saya jawab dengan riang..'Sehat sehat...Apa khabar Tuan Haji?' Dengar cite Haji nak gi Mekah yer..? hehe. Ayah saya ketawa riang...Ayah ceritakan apa yang berlaku di masjid. Ayah cerita Ustaz Nik Radzhi sangat baik dengan Ayah dan baru lepas bersembang lepas Ustaz bagi talk di masjid. Ayah cerita macam-macam.. Kegembiraan dan syukurnya atas limpah yang Allah berikan.

Saya buat joke..'Ayah.. duit banyak lo ni yah? hehe..' Ayah dengan ketawa riang, . 'Alhamdulillah duit banyak. anak-anak bagi.. Kat kedai kopi Ayah belanja saing-saing lo ni.. hehe..' Saya ketawa kegembiraan mendengar cerita Ayah.

Saya kata pada Ayah..'Yah, doa bagi adik siap PhD ye Yah..'
Ayah jawab..'Ayah doa setiap masa. tiap hari. Ma semaye hajat, ayah doa lepas semaye..Insya Allah buleh..'

Dengar suara Ma dan Ayah dalam telefon- ceria, gembira dan sangat bersemangat. Saya sangat bahagia.. release tension saya..Semoga Ma dan Ayah sihat selalu..amin

p/s Insya ALlah semoga rancangan Ma dan Ayah umrah sebulan berjalan lancar. Adik saya Ree dah buat jadual, semua adik beradik perlu contribute minimum Rm500 setiap seorang untuk menampung perbelanjaan yang kurang. Bagi yang ada lebih, bagi banyak lagi. Saya bagi lebih siket.. amin dan insyaAllah..