Tuesday, May 18, 2010

Perjalanan..

Setahun berlalu..

Heater saya rosak hari ahad 16 Mei 2010. Masa saya masuk rumah ni tahun lepas, heater dia rosak dalam bulan Mei jugak. 28 Mei 2009 saya masuk rumah ni. Sekejap masa berlalu. Rupanya lease saya dah nak habis 2 minggu lagi.

Ingat tak saya ada masalah dengan Agent rumah ni? Sapa nama Agent tu?
Yeaa tepat sekali. Agen ni namanya Sam. Sangat mean, cengil, not a good guy. Saya cerita dalam entry Mei tahun 2009 betapa peningnya saya menghadapi karenah Sam. Lepas bergaduh sampai masuk ke Legal Aid, akhirul kalam, Alah permudahkan jalan untuk saya.. Hujung bulan lepas sebelum Abah balik Mesia, jiran sebelah saya datang, she told me suaminya baru terjumpa alamat Landlord rumah saya. Allahuakbar.. Maha Besaar Allah..

Kami pun pergi cari rumah landlord. Diizinkan ALlah dapt jumpa.. Landlord betul adalah maknya, tinggal di Adelaide. Yang ada di alamat kami pergi tu, anaknya dua orang lelaki. Kami pun ceritalah semua perkara.. bla bla bla bla bala bla bla bla bla....

Lepas tu anaknya yang sulong terus call Maknya di Adelaide. Lepas tu bagitau kami, 'Don't worry, you can stay as long as you want. We will terminate the Agent..'

Saya harap Sam dapat belajar sesuatu dari peristiwa ini.. NIlai menghargai orang lain, walaupun orang tersebut bukan Aussie.


Bila aircond rosak semalam, saya call Landlord terus. Dan landlord yang uruskan sampai ada yang datang betulkan tadi..

Syukur puji pada Allah..
Heater dah ok.
Surat offer letter dah dapat.

Semoga laluan saya dipermudahkan lagi oleh Allah..
Tuhan Pemilik alam ini..