Wednesday, May 5, 2010

Doctor and Ustaz to be..

Tasnim

Saya baru tahu.. anak sedara saya, namanya Tasnim Razali, umur 18 tahun, anak kakak saya Kak Za, yang jadi lecturer UTM Skudai dapat result SPM hari tu. Sorang lagi Zuhri Rushdi, anak kakak saya yang sulung, yang jadi lecturer di UTM KL juga ambik SPM. Saya terlupa dua orang anak sedara periksa SPM.. isyyy dasyat sungguh.

Semalam saya call Ma.. sembang dengan Ayah dan Ma. Seronok mendengar suara Ma dan Ayah. Buah hati kami sekeluarga. Saya khabarkan saya dah dapat keputusan dari Univ baru, lepas ni kena buat beberapa lagi tindakan. tapi insya ALlah saya dapat pindah Univ nanti, dan mereka mengucap syukur yang panjang. Terima kasih Ma dan Ayah atas doa yang diberi untuk saya di sini.

Masa sembang-sembang dapat tahu perkembangan Tasnim dan Zuhri.

Sekarang saya nak cite pasal Tasnim..
Dia sekolah Agama Al-Hidayah Johor. Sangat rajin baca buku. English dia jangan cakap, excellent. She was an excellent english debater representing her school in the national debate competition . Englishnya sangat terer lepas ikut Mak dan Ayahnya sambung Master dan PhD di England. Dia ambik SPM dapat 14A iaitu 8A1, 6A2.. takutnyer saya dengar... Tahniah yer Tasnim.. Dan sekarang dia sedang berada di PPP, buat program 3 bulan untuk ke Jordon, tajaan JPA untuk membuat Ijazah Kedoktoran...

My Mum was so happy.. At last, cita-cita Ma dan Ayah untuk ada seorang doktor dalam keluarga kami akan tercapai..Anak-anaknya tak dapat jadi doktor. Jadi cucunya dapat jadi doktor, kira syukur alhamdulilah..

Tapi Mak saya buat joke..
'Tapi Ma ada dua orang dah doktor iaitu Kak Za dan Abe Lie. Lepas ni adik pulak...'
dan Ma ketawa ... hehe...

insya Allah Ma.. [upss saya masih dipanggil Adik oleh Ma dan Ayah walaupun saya sudah hampir nak tua dah]... hehe...
Berkat doa ibuku dan ayah tersayang, saya akan berusaha sehabis daya mencapai cita-cita yang ada.. insya Allah..

Tahniah to my beloved Tasnim. We are very proud of you..
_________

Zuhri pulak..

My beloved anak sedara ini cenderung nak jadi Ustaz. Saya sangat kagum dengan Zuhri. Malam Jumaat dia dan kawan-kawan akan tidur di Masjid dekat rumah dan bangun tahajjud beramai-ramai. Masa Ramadhan juga dia selalu tidur di Masjid. Solat Maghrib dan Isyak dia sangat perihatin, mesti berjemaah di Masjid. My darling Zuhri. Zuhri dapat 3A, (tapi detailnya Ma tak cerita pulak kat saya) . Zuhri insya Allah akan ke Mesir untuk buat Syariah di Azhar.

Saya akan kirimkan hadiah saguhati RM100 seorang lepas ni..

Tahniah to my beloved Zuhri... We are very prod of you too...