Sunday, September 27, 2009

Melihat Kebesaran Allah..

Tulip Festival.. Melbourne 26 Sept 09

Subhanallah.. cantiknya bunga ciptaan Allah.. bercolourful bagai..

Sabtu, kami ke Tesselaar Tulip Festival di Silvan.
Pergi berkonvoi beberapa kereta bersama kawan-kawan sekampung. Sekarang spring tapi sejuknya hanya ALlah yang tahu.. cuaca tak tentu sekarang.. always raining, cold and windy.

Sampai sana, banyaknya bunga-bungaan... ada warna merah, ada kuning, ada putih, ada campur-campur..
Pandainya orang Belanda yang bawa tulip ni ke Australia, dan bersungguhnya usaha dia, penuh bersusun pokot bunga dengan batas yang cantik, selaras dan tersusun..

Saya takjub!
Takjub pada Maha Bijaksana Dia Pencipta..
Takjub pada berbagai warna dalam satu jenis bungaan..
Takjub pada kesungguhan manusia menanam dan menjaga..
Takjub pada ramainya yang datang melihat bunga..

Dalam setiap kejadian, ada tanda kewujudan dan kebesaran Allah..
Semoga kita menyedarinya.

Barbaris pelbagai warna....
Cantik sungguh... Subhanallah...



Taraa... Aisyah dan Umi...

Aisyah dengan Goyota ...

Comelnya dua orang wanita Melayu terakhir abad ini...
Aisyah dengan Spek hitamnya bersama Kak Faleeq..



Barangan yang dijual.. Saya nak beli tapi tak dapat perkenan Tuanku.. hehe... Abah tak kasi beli, dia kata.. 'Nak beli barang Belanda, pergi ler Holland, buat apa beli kat sini?' Nampak gaya kena pergi Belanda ler tahun depan... hehe..

Isyy... cantik kan bunga tu? Saya berada di sebalik bunga tu pun kira ok kan? Pandai Abah ambik gambar..


Tengoklah bungaan di belakang Abah dan Aisyah.. tak tau apa perkataan nak cakap.. Cantik betul..

"Aisyah.. Lipatler elok-elok baju tu... tak kemas ler panjang berjuntai camtu.. Mai sini Umi lipat..."


Ada persembahan Makcik-makcik tu menari-nari tarian Belanda.. Sebelum dia menari, kami ambik gambar dulu..

Satu pengalaman yang menarik..
Bagi yang minat bunga, datangler sini..