Wednesday, September 2, 2009

Fair Fares

Fair Fares 2 Sep 09

Hari ni, jam 1pm, saya naik train ke Melbourne City untuk sama-sama involve dalam Public Rally demanding for fair fares for international students. Kalau usaha ini berjaya, maknanya kita akan dapat 50% discount dari jumlah tambang yang dibayar sekarang. VMPG jadi supporter for the move under Hanif's leadership. Jadi bila saya jadi Presiden, usaha ini diteruskan sebagai sebahagian dari usaha menjaga kebajikan pelajar-pelajar Malaysia terutama Postgraduate di Victoria.

Perhimpunan diadakan di Depan State Library, Swanston St. Saya sekarang dah pandai dah pasal jalan, naik train terus ke Melbourne Central. Pastu keluar ikut arrow ke Swanston St, keluar depan Nando, betul-betul berdepan dengan State Library.. Senang macam ni boleh ler saya ingat...

Kami berjumpa di sana.. Ada lebih 10 orang mewakili VMPG. Kemudian march to Parliment. Bagi pihak VMPG, saya bersetuju, bahkan meminta Hanif untuk berucap di tangga depan Parlimen bersama pimpinan international students yang lain.. Hanif lagi layak dan patut untuk bercakap di majlis tersebut kerana projek ini berada di bawah usahanya dulu secara direct semasa dia menjadi Presiden dan penghormatan tersebut wajar diberikan kepadanya. Tahniah pada Hanif atas ucapan yang sangat memberangsangkan.. Akhirnya lebih dari 15 ribu tandatangan pelajar yang dikumpulkan diserahkan kepada dua orang wakil Parlimen Victoria.
Saya balik jam 3.30pm..

Hari ini, satu pengalaman yang menarik...


Ustaz Zul dengan semangatnyer..


Semangat vmpg...

Wakil2 vmpg

wakil2 vmpg- gambar sama, apa bezanyer??? cuba teka?
betol, gambar atas, saya ada, gambar bawah saya takde... hehe..


Depan State Library...