Saturday, September 5, 2009

Abah Balik..

Gembiranya Aisyah...

Dalam entry sebelum-belum ini hanya ada Aisyah dan Umi.. sebenarnya memang kami berdua kerana Abah balik ke Mesia. Hari ini, hari paling gembira pada Aisyah.. dia sangat teruja menunggu abah balik.

Siapkan hadiah dan kad untuk Abah sempena Father's Day yang disambut 6 Sept di Australia. Aisyah beli sendiri hadiah yang dijual di sekolahnya (AUD5) dan dia balut sendiri, ikat riben dan letak kad yang dituliskan untuk Abah..

Aisyah tengah sibuk balut hadiah untuk Abah..

Dan hari ini jam 8 pagi tadi Sabtu 5 Sep, Abah selamat sampai ke Melbourne Airport. Banyaknya barang yang dibawak.. sebahagian besar adalah makanan yang saya kirim.. hehe.. Alhamdulillah tak ada makanan yang kena buang oleh pihak Kastam..

Apa yang saya kirim?
Apa lagi.. barang yang memudahkan kerjaya saya sebagai Masterchef seperti: perencah adabi-nasi goreng kampung, nasi goreng belacan, mee goreng, cekodok, rempah adabi, sup bunjut, mee maggy asam laksa,[kat sini ada tapi tak sedap.. maggy jangan makan selalu, saya makan sebulan adalah sekali tapi ia penting untuk bekalan semasa sesak...hehe..]. Yang penting juga nasi himpit, ikan bilis yang lembut dah belah tu. Kat sini ikan bilis dia keras keding. Dan juga mencuci pinggan axion yang tak ada kat ostolia ni.



Aisyah dapat hadiah tak?
Dapat..
Mana pernah makcik comel tu tak dapat hadiah dari Abah..
Apa hadiahnya...

Taraaa.....
Sticker Barbie, CD Barbie, Jam Barbie...

Alhamdulillah...

____________

p/s Hari Sabtu tu saya ada mesyuarat Jawatankuasa baru VMPG di Mesia Hall jam 2 pm. Lepas mesyuarat join program Khatam Quran dan terus majlis berbuka anjuran VMPG, EHSAN, KUAM, Komuniti BUndoora dan KpVic. Makanan Restoran Lazzat yang buat, banyak makanan yang lebih sebab walaupun penuh Mesia Hall, tapi sebenarnya kurang dari sasaran. Kita budget nasi untuk 300 orang, tapi yang hadir rasanya dalam 120 -150 orang..Balik rumah jam 10 mlm