Wednesday, September 30, 2009

Eid Mubarak Lagi..

Ahad 27 Sept..

Hari ini kami sekeluarga pergi ke beberapa buah rumah- meraikan jemputan Eid Mubarak.. Terima kasih kepada semua yang telah membuat open house dan menjemput kami. Hari ni kami mengajak sekali Ping dan Tracy ke tiga-tiga open house bersama-sama..

1- Mula-mula jam 10.15 pgi- ke KgVic rumah En Rasul. Mereka mengadakan open house bersama-sama beberapa keluarga iaitu Keluarga Rasul, Keluarga Ustaz Nushi, Keluarga Rosalam dan Keluarga Nasrul. Majlis dibuat di rumah Rasul. Mereka menjamu satay, nasi beriani dengan lauk kambing dengan kueh mueh..

Memang besar dan sedap sangat makanannya..
Saya makan sehingga menjilat jari.. hehe..

Tracy pi snap gambar saya.. Saya tengah makan.. nyum nyum.. [hehe..] Apa saya tengah bercerita tu yer? Eva dan Iza terpegun mendengarnya.. Saya cite pasal resipi masak nasi beriyani ker.. tak ingat lak.. hehe..

Kat sini, dapat berjumpa beberapa kawan-kawan dari KgVic seperti Idah, Azah, Miza, Nana, Nab, Rodzi, Ika dan lain-lain-lain.

2- Kemudian jam 11.40 kami ke rumah keluarga Rami dan Syafiq pulak..

Inilah Rami, Ping dan Tracy..

Jep cameraman mengambil gambar kami berdua.. siap ada blog address Jep kat gambar tu.. power betul. Sapa nak kenal Jep, sila ler ke blog beliau..


3-Kemudian ke Dandenong pulak..Meraikan jemputan Kg Dandy- En Pidi, Dr Laily, Ani dan Rashdan, Lajiman, Suraya dan lain-lain yang telah sudi menjemput EXCO VMPG. Kami datang selepas beraya di rumah Rami..
Bersama-sama En Pidi dan Dr Laily.. First time saya jumpa En Pidi semasa program di Clayton, kemudian berjumpa isterinya Dr Laily dan akhirnya saya rasa saya macam dah lama mengenali mereka.. mereka sangat baik dan merupakan senior yang telah lama berada di Kampung Dandenong @ Kg Dandy. Kedua-duanya adalah tuan punya blog Salam Monash dan juga pakar masak dendeng.. Sodap..

Kami balik selepas berkenalan dan mana ada kesempatan, sempat juga berstory tentang VMPG terutama kepada kawan-kawan yang berada di Gypsland.. Kami ucapkan terima kasih kepada tuan rumah dan kawan-kawan baru di sana. Alhamdulillah.. Semoga jumpa lagi..