Sunday, June 28, 2009

Perjalanan...

1- Santapan Rohani

Pada 25 June, majlis Santapan Rohani dilaksanakan di rumah baru kami. Malam tu hujan dan sejuk sangat. Macam hari-hari lain, sangat sejuk.. Tak ramai yang datang kali ni. Ada dalam 16 orang kaum bapa dan capur anak-anak dalam 10 orang.

Kali ni Ustaz Khairul lead dan dia sampaikan kuliah bertajuk taubat.



Kanak-kanak masa makan..

Ni pulak kaum bapa tengah makan.. Seronok saya tengok ramai-ramai makan kat meja tu..Semua makanan dibawa secara pot-luck. Malam tu saya masak tom yam dan dimakan dengan bihun.. uhhh sodapnyer..hehe.. buktinya Aisyah tambah 4 kali..[Aisyah ni memang penyokong Umi yang hebat.. bravo Aisyah..]

Ini pulak kaum bapa yang makan dengan Ustaz kat living room. Semua sofa ditolak ketepi dinding untuk mudahkan majlis ini dijalankan..

__________________________

2-BBQ sempena Winter

Saya sebenarnya baru join satu lagi yahoogroup iaitu Kgvicnorth. Sempena winter, mereka membuat perjumpaan makan-makan sambil ada beberapa pertandingan.. Saya sangat puji kesungguhan mereka. Aisyah pun happy sebab dapat jumpa ramai kawan baru. Saya pun happy jugak melihatkan ramainya orang-orang Malaysia tanah air tercinta yang ada di Melbourne ini. Ringkasnya usaha mereka sangat baik. Semua makanan dibawa secara pot-luck. Saya ambik jalan mudah je ler.. saya goreng keropok banyak-banyak dan bawa ke sana. Saya tengok keropok ni yang cepat sekali habis.. uhmm.. memang kopok adalah makanan asasi rakyat Mesia.. hehe..

Dalam ni saya jumpa ramai kawan-kawan baru. Jumpa Rasul, Roslan dan keluarga masing-masing.. begitu juga ramai yang lain. Saya seronok dengan pertambahan kawan-kawan baru. Tapi nak ingat nama semua serta muka-muka mereka tu makan masa sket kot..



Ni tengah bawak kopok tu.. baru sampai..gambar ni saya copy dari FB Rasul.. Dia lecturer UiTM Engine, Tok Penghulu kpvicnoth ni..

Ni tengah beratur nak ambik gambar ramai-ramai..


Ni nak mula, ada bacaan doa dari Ustaz Khairul

Acara tiup belon... meriah sangat..

Inilah Ghani.. Oang kuat surau Mawaddah kat perumahan kami di Seksyen 7. Abah bergambar dengan Ghani.. senyum yer...



Lepas makan, rupanya kaum Ibu ada talk pasal Kesihatan Wanita. Saya join sekali mendengarnya. Ceramah disampaikan oleh Dr Zura..

Solat kat padang zohor dan Asar.. huhhh tak tahu saya nak cakap, sejuk macam dok dalam peti sejuk. Tangan saya kebas, angin tiup punyalah sejuk... pengalaman betoi. Tapi itulah yang mahal, bukti kekuasaan Maha Pencipta.. musim sejuk yang memang sejuk..


Ini Abah tengah perkenalkan diri dan keluarganya.. iaitu Umi dan Aisyah.. saya pakai baju punya ler tebal. masih sejuk lagi.. hehe...