Sunday, June 21, 2009

Madrasah

Madrasah ILIM

Ahad-21 Jan, seperti biasa Aisyah ke ILIM untuk sekolah agama Ahad dan saya pula ke kelas Tajwid untuk kaum Ibu. Hari ini hari terakhir untuk semester ini. Semua kanak-kanak dikumpulkan di Musalla untuk program kuiz. Aisyah sangat gembira sebab dia dapat jawab dua soalan dengan tepat dan Ustaz telah memberikan present iaitu dua biji coklat..[hadiah coklat tu besar maknanya pada kanak-kanak..]

Kelas tajwid hari ni hanya 7 orang tapi semuanya bersemangat waja. Saya tanya soalan dan semua menjawab dengan hebatnya. Sekarang kami sudah sampai hukum Ikhfa' Hakiki dan mereka saling menghafal ramai-ramai. Saya seronok melihat kesungguhan mereka semua.. menyalin dengan bersungguh-sungguh apa yang saya tulis kat white board. Dan yang paling seronok dia orang panggil saya 'Cikgu'.. [saya suka dapat gelaran cikgu.. sebab kat universiti takde sapa pun panggil saya cikgu...hehe..]

Cuti ni ada tugasan..
Saya bagi homework, semua orang kena cari hukum ikhfa' hakiki dan izhar halqi daripada setiap ayat yang dibaca dalam surah yasin. Lepas cuti ni cikgu nak tanya sorang-sorang tau... hehe..

Nanti saya uploadkan gambar 'anak-anak murid' saya ni..