Wednesday, July 29, 2009

Aisyah dan cita-citanya..

Ustazah Aisyah..

'Umi, best tak Umi jadi Ustazah?'

'Umppp.. entah ler.. best jugak. napenye?'

'Saja jer.. kalo best, Aisyah rasa Aisyah nak tambah ler cita-cita Aisyah..'

'Nak tambah apa? tak paham ler Umi'

'Aisyahkan hari tu bagitau Umi, Aisyah bila besar nak jadi Doktor, Vet, polis, lecturer, cikgu Art, hari ni Aisyah rasa Aisyah nak tambah lagi ler ler Umi.. boleh tak Umi?'

'Banyaknya Aisyah nak jadi.. Aisyah nak tambah apa pulak?'

'Aisyah rasa, Aisyah nak tambah jadi Ustazah, pastu Penyanyi nasyid sekali dengan Hafal Quran...Umi rasa Aisyah boleh tak jadi semua tu?'

'Umpphh.. boleh.. insya Allah.. tapi kena belajar betul-betul ler.. Aisyah nak jadi Penyanyi nasyid apa?'

'Aisyah nak nasyid My Mum is Amazing, pastu lagu yang ada dalam blog Umi tu, Kembara Ilmu, pastu lagu kanak-kanak...'

'hehe... pasal apa nak jadi Ustazah pulak?'

'Sebab Aisyah suka tengok Umi cakap kat study circle, Aisyah suka baca buku, jadi boleh ler Aisyah cerita pada orang cerita yang Aisyah baca tu..'

Aisyah... Aisyah...
Semoga jadi anak yang solehah dan berjaya dunia dan akhirat. amin..

p/s
1-Sekarang sangat sibuk kena siapkan chapter nak diserahkan pada Supervisor.. poning rasanya..
2-Masa AGM VMPG, saya dipilih jadi Exco.. apa agaknya saya boleh buat yer.. poning rasanya..
3-Seminggu ni dok siapkan kertas kerja bertajuk Hak Anak selepas Ibu atau Bapa Masuk Islam: Perspektif Syariah dan Perlembagaan Negara. Kertas kerja ini asalnya tulisan kawan saya, saya upgrade jer, tambah bahagian Syariah lebih terperinci siket, edit dan tambah nilai menjadi makalah undang-undang tulisan bersama untuk dihantar ke MLJ.. harap-harap diterima.. baru lepas submit untuk proof-read.. poning jugak buat tu...
4-KPT baru bubuh duit Elaun tapi duit saya sangkut, sebab tukar akaun dari Wespac ke Commonwealth Bank.. jadi saya sorang tak dapat lagi.. kena tunggu beberapa hari KPT nak clear semula..poningnye rasa..

Banyaknya poning.. hehe....