Tuesday, June 24, 2008

Perjalanan Hidup

Hari Sabtu, Aisyah menerima buku laporan untuk penggal satu...
Pastu Umi pulak bertembung dengan Program UiTM di INTEKMA dan juga ada satu program PGSM di Mahkamah Syariah KL. Abah pulak kerja hari Sabtu.. macamna yer??

Nanti kita ceritakan apakah yang berlaku hari tersebut..
jeng jeng...

_______________

Sebelum ini, Aisyah pernah tulis satu karangan dalam buku Bahasa Malaysia bertajuk
IBUKU..Umi telah membacanya dengan teliti sebab Aisyah dapat markah tinggi untuk karangannya itu..

Aisyah menulis..



IBUKU


Nama ibu saya Nurhidayah. Dia seorang yang sangat sibuk.
Dia adalah pensyarah UiTM. Dia juga orang PGSM.
Dia juga orang JIM. Tiap-tiap hari ibu saya sibuk..
Saya kesian ibu saya..Pagi-pagi pergi kerja, balik rumah bukak komputer.
Saya sangat sayang ibu saya. Ibu saya sangat baik, tapi kadang-kadang dia garang...



Terkedu jugak Umi baca tulisannya.. Ada dua pengertian:
1- Uminya sangat sibuk dan dia rasa sedih sebab kurang masa untuknya..
atau
2-Uminya sangat sibuk dan dia bangga ibunya sibuk..

Entahler yang mana satu..

Jadi untuk tidak mengecewakan hati kecil anakku sayang, Umi mengambil keputusan ke sekolah ISSA, berbincang dengan guru kelasnya dan berada bersama-samanya mengambil buku rekod...

Aisyah mendapat purata 87.7% -
-100% untuk Bahasa Malaysia
-93% untuk Bahasa Inggeris
nanti Umi akan uploadkan markah Aisyah lepas ni..

Umi telah mencium dan memeluknya sambil mengucapkan ..


'TAHNIAH YER AISYAH..
Anak Umi ni pandai sangat..
Nanti lain kali buat bagus-bagus lagi ye...'



Kesimpulannya.. Aisyah sangat gembira sebab Umi ke sekolahnya dan selepas mengambil resultnya, Aisyah telah mengikut Umi ke INTEKMA, duduk belakang sekali semasa dalam Bengkel sambil buat her colouring.. Dan lepas tu, join makan tengahari kat INTEKMA.. Banyak betul Aisyah makan spgahetti..

Disebabkan itu juga, Umi tidak hadir semasa program PGSM di Mahkamah Syariah KL..
Dan dilaporkan Program tersebut berjaya, hampir 40 Peguam hadir.. Alhamdulillah..

Kegembiraan anakku Aisyah adalah satu kegembiraan tertinggi untukku...