Tuesday, June 3, 2008

Perjalanan Hidup Aisyah Yang Menarik

Hari Sabtu 31 May
Hari ni birthday Amirah ke 7. Umi pagi tu ada kerja lain, jadi Abah hantar Aisyah ke Bukit Jelutong. Apa lagi, gembira sakan le Aisyah sebab dapat bermain saja..Majlis diadakan jam 3 petang tapi Umi takde jugak sebab petang tu ada kerja di Rawang. Abah saja yang ada, jadi gambar-gambar diambil untuk kenangan dimasukkan di sini..

Kek Harijadi Amirah..

Aisyah dan Amirah ni sangat rapat sebab sebaya. Abang Uji adalah Abang Sulong Abah, jadi Aisyah panggil Mama Haz dan Papa Uji.. jika ada sebarang masalah nursery, Bukit Jelutong ler tempat Umi dan Abah hantar Aisyah..Gambar ni Amirah dengan Mama Haz sedang potong kek birthday Amirah.

Ini gambar family sebelah Abah- Afiah, Irfan, Zuhair, Hanan, Emran, Abang Emir, Abang Ehsan, dan Kakak Atiqah
Ini Hanan, umur 3 tahun.. manja dan suka bercerita.. 'hari tu Hanan nampak hantu tau..warna dia oren.. ' hehe.. kelakar ler Hanan ni.. Gambar ni Hanan dengan Abah, tapi Aisyah kat mana yer?

Ooo ini dia.. Aisyah dan Amirah sedang melihat kek, semua dapat topeng dan peniup belon.. sukanyer..
Aisyah kasi hadiah pada Hanan, apa hadiahnyer...hadiahnya adalah mesin jahit yang kecil untuk kanak-kanak perempuan jahit baju.. Ini gambar semua kanak-kanak tengah tengok Amirah nak buka hadiah yang Aisyah kasi..
________________________
Hari Isnin 2 Jun 08
Setiap hari Isninkan adalah waktu Umi dan Abah ke Darus Syifa' . Macamana nak buat dengan Aisyah yer selepas Bibik tak ada.. Jawabnya kenalah Aisyah duduk dengan nenek di Bangi sekejap.


Dua minggu ni, Umi dan Abah bertolak awal ke Bangi, balik rumah nenek dulu dan kemudiannya baru ke Darus Syifa'.. Lepas kelas, balik semula ke rumah nenek untuk ambik Aisyah.. huii letih jugak rasanya..


Tapi Aisyah seronok sakan ke rumah nenek..

'Nenekkan suka sangat Aisyah datang. Nenek masak kek pisang untuk Aisyah, bercerita dengan Aisyah, lepas makan nasi, nenek dengan Aisyah tengok TV sampai ler Umi datang. Masa tengok TV tu Aisyah sembang macam-macam dengan nenek.. nenek asyik ketawa jer dengar cite Aisyah.. Yelah kan Umi, sebab rumah nenek besar, tapi nenek dengan atok jer ada.. sebab tu nenek suka sangat Aisyah datang..'


Memang ler waktu hari kerja rumah nenek sunyi, tapi hujung minggu selalunya ramai datang.. penuh ler rumahnya..


Rumah Nenek di Bangi..
Ada 7 bilik tapi guna 2 bilik saja.. Sebab tu anak-anak dan cucu-cucu kena selalu balik.. kesian pada nenek dan atok..


Demikianlah cerita Aisyah kali ini..


Yang benar,

Aisyah the solehah girl...