Monday, August 29, 2011

Ramadhan Berakhir

Ramadhan 2011..

Rasa sayu menyelubungi  jiwa saya semasa solat jemaah terawikh di masjid preston tadi.
air mata bercucuran keluar dari pipi saya, hati saya bercampur baur..

Imam membacakan surah yang panjang, surah tentang balasan syurga dan neraka bagi mereka yang beriman dan juga yang tak beriman. memahami sebahagian dari ayat tersebut bersama dengan doa di hati menjadikan saya sangat sayu dan hiba..

Wahai Allah, telah tiba hari terakhir Ramadhan yang mulia
Malam ini malam terakhir saya solat terawikh untuk tahun ini
lailatul qadr yang mulia apakah saya termasuk dalam  barisan nama hambaMu yang diberkati

Wahai Allah
mungkin  malam ini adalah kali terakhir ramadhan saya di australia
mungkin juga malam terakhir ramadhan untuk saya dalam hidup ini

Wahai Allah
Saya memohon
keampuanan dari Mu untuk diriku yang hina dan lemah
untuk  suami yang saya kasihi
untuk ma dan ayah yang sangat saya sayangi
untuk anak saya
adik beradik dan keluarga mereka
mak dan abah mertua saya
seluruh keluarga suami saya
dan seluruh muslimin dan muslimat

berilah kami petunjuk wahai Allah
agar kami terus berada di jalan yang lurus

ampunkanlah kesalahan dan dosa yang aku lakukan

Wahai Allah
puji dan syukur untuk Mu atas semua yang Kau berikan
Aku bersyukur ya Allah
atas semua nikmat yang Engkau berikan
melimpah ruah di hadapanku ya Allah

Aku bersyukur kerana Engkau masih hidupkan aku hingga ke hari ini
Aku bersyukur ya Allah Kau berikan aku kehidupan yang baik
terima kasih ya allah atas keluarga yang bahagia yang kau berikan
terima kasih ya Allah kerana kau sudi berikan aku nikmat mencari ilmu
terima kasih ya Allah kerana nimatMu, aku sampai ke bumi australia
satu tempat yang jauh tidak pernah aku terfikir untuk berada di sini
terima kasih ya Allah atas harta dan wang ringgit yang Kau berikan
terima kaisih wahai Allah atas semua nikmat yang aku terima
tidak terhitung untukku kira semuanya wahai Allah

Wahai Allah
mudahkanlah laluan hidupku
berkatilah setiap urusanku
tunjukkan aku jalanMu yang lurus

Wahai Allah
izinkanlah aku bertemu RamadhanMu yang akan datang..
izinkanlah wahai Allah..
Wahai Tuhan seru sekelian alam..
amin ya rabbal alamin