Monday, August 15, 2011

Abah dah sampai

Sampai di Melbourne..

Selepas hampir 2 bulan setengah abah balik Malaysia, abah akhirnya datang ke Melbourne. Aisyah gembira sangat-sangat, kerana dia dah lama tunggu Abah. Malam tadi 14 Ogos jam 11.50malam, kami berdua ke airport menjemput abah.


Sebenarnya saya sendiri sangat tertunggu-tunggu suami saya datang..:-)

Bila Abah ada, banyak perkara akan menjadi lebih senang.

1-Aisyah sudah sangat rindukan Abah. Perangainya menjadi agak cranky, cepat merajuk, suka buat perkara yang saya marah.. contohnya saya suruh mandi, tapi dia taknak..saya kata mengaji sekarang, dia nak mengaji lepas sahur.. saya kata pergi tidur sekarang, sibuklah nak minum air milo, nak buat tu, nak dengar cerita ni.. kadang-kadang saya akan marah dan dia menangis.. aduhhh.. saya selalu bayangkan isteri yang suami tinggalkan tanpa berita, menghilang diri, ceraikan isteri, berkahwin lain dan tidak adil atau suami mati. Sudah pasti siisteri perlu menguruskan semua urusan hidup, apatah lagi kalau ramai anak-anak dan semuanya berada di bahu seorang ibu yang lemah.. ohhhhhh sukarnya...Kedatangan Abah di sini memang saya tunggukan.. Abah adalah tulang belakang saya.


2-Saya dapat tukar shift atas semua urusan rumah tangga.. Saya capek!. Sekarang, saya di bilik study dan Abah tengah baca buku cerita pada Aisyah. dan saya dengar dari bilik saya sekarang, jam 10.5 mlm, aisyah tengah bercerita itu dan ini pada Abah.. dan ketawa terkekek-kekek.. saya tersenyum sendirian..:-)

3-Aisyah akan naik tali pinggang hitam tekwondo September nanti. Dia perlu ke kelas tekwondo dan berlatih di rumah. Ada test bertulis yang Aisyah perlu duduki. Abah akan ambik alih semua tugasan itu. Alhamdulillah..

4-Abah akan hantar dann jemput Aisyah ke dan juga dari sekolah setiap hari. Saya boleh lebih focus pada penulisan tesis saya. Abah akan ke pasar dan membeli belah, saya tak perlu pikir pasal barang dapur lagi.. bestnye..

Tadi lepas berbuka di rumah, Abah bawak Aisyah ke kelas teakwondo. lepas tekwondo, ke masjid Coburg untuk terawih.

Balik dari terawih, Aisyah dengan gembiranya bertanya..

'Aisyah nak ambik order ni.. Abah, what do you want to drink? milo or nescafe? Umi nak apa?'

Aisyah dah pandai buat air panas... hehe..
Dah boleh diharap dah untuk dapat segelas nescafe 3 in 1, dia tambah sesudu kecik gula dan susu segar siket, maka jadilah air untuk Umi dan Abah. ..

Lega....