Wednesday, March 10, 2010

Camping

"If you're a kid umi, you can imagine how excited I am..."

Aisyah sangat teruja..
Ye lah... nak pergi camping for 2 days 3 nights sama kawan-kawannya..
Bertolak pagi tadi jam 9.15am.

Jam 8.30am, Aisyah dah sibuk..'Umi..Umi faster faster.. I don't want to be late.. Nanti Aisyah kena tinggal bas..'

'Ala.. mana ada kena tinggal. Makan dulu.. make your tummy full, lepas tu baru le best pergi jalan..'

Aisyah makan nasi pagi tadi. Makan nasi dengan ayam percik.. Malam tadi saya pecah rekod, masak ayam percik for the first time...
isy isyy macam tak percaya pada kebolehan sendiri..haha..

Dan Aisyah adalah judge yang sangat baik hati..
'I dont believe it Umi can be like a master chef. Sedap sangat ni Umi... Boleh tak Aisyah nak tambah dua kali...'

'Tambah jangan tak tambah...' hehe...

Bila saya tanya Aisyah bagi berapa markah like on TV 'My Kitchen Rule"
Aisyah jawab.. 'I give 13..'

Saya jawab..'13 jer.. over berapa?'

Aisyah dengan cerianya..'Over 10... hehehe.. 13/10...'

____________

Back to cerita Aisyah nak pergi camp..

Aisyah kata..'I feel very happy. Umi thank you yer.. Umi paid for the camp. eiyyy I can't wait to be in the camp.'

Saya menyakat..'Biasa je Aisyah.. apanya yang best sangat nak pegi camping.. Biasa jer Umi rasa..'

Aisyah said..'This is my first time Umi.. ohhhh If you're a kid Umi, you can imagine how excited I am..'

Dan saya ketawa melihat kesungguhan Aisyah...
Aisyah.. Aisyah...