Wednesday, October 8, 2008

Raya dan Cik Na Kawin

Raya 1 Syawal 1429H bersamaan 1 Oktober 2008


Raya ni sangat meriah sebab semua balik berhari raya dengan Tok ma dan Tok Ayah dan bersama pula meraikan perkahwinan my darling younger sister Cik Na.
Idi balik dari Sudan, Aa balik dari Jambi dan semua orang bersama-sama di rumah Tok Ma dan Tok Ayah.

Sibuk sungguh ler seluruh isi rumah, Hari raya tak dapat nak pegi beraya sebab sibuk nak potong bawang, kemas rumah dan lain-lain.. Letihnyer... Hari raya pertama kita gi rumah Wea saja, (my grandmother belah Ma), lepas tu pergi rumah Makcik Dah, Ayah Chik dan PakSu (adik-beradik Ma) sebab dekat dengan rumah kami. Itu saja rumah yang dapat pergi. Yang lain tak sempat pergi.. Family belah Ayah di Pasir Tumbuh tak sempat pun pergi, tapi alhamdulillah semua keluarga ayah datang masa kenduri kawin.


Pagi 1 Syawal, semua pergi masjid solat sunat hariraya dan rumah pun dikunci. Lepas balik, ayah terus tukar jubahnya, jadi bila anak cucu nak bersalam dengan Ayah, dia dah tukar baju dah (kelakar sangat.. terus pakai baju pagoda jer pagi-pagi raya..)



Aisyah tengah bersalam dengan Tok Ayah dan Tok Ma


Kanak-kanak yang bergumbira sakan kat kampung adalah...jeng jeng...



Dari tepi, Tasnim (anak dara tingkatan 5 ni anak my sister Kak Za dari Johor, ini jangan main2 dgn dia sebab Englishnye berabuk.. Tasnim ni English Debater Sekolah Hidayah di Johor Bharu.. canggih...) Sebelahnya Aisyah, Fahmi, Adik Afif, Shahmi dan Firdaus.


Ini adalah my two handsome younger brothers, Idi dan yang baju kuning tu Hafiz,
the youngest in my family


Hari raya kedua, malamnya ada majlis akad nikah.. Perkahwinan my younger sister Cik Na dengan Pakcik Pizi. Nama penuh mereka adalah Noreliana dan Hafizi. Na dan Fizi nak bergambar depan keluarga maka mereka menempah pelamin.. Tingkat atas dibuat tempat akad nikah depan keluarga kedua belah pihak dan semua tetamu makan di di tingkat bawah.


Lepas akad nikah, Na dan Fizi bersalam dengan Ayah dan Ma mohon restu dan doa.. Semoga dengan doa dan restu ibu bapa dari kedua belah pihak, rumah tangga dibina diberkati dan diredhaai Allah..

Fizi bersalam dengan Ma

SELAMAT PENGANTIN BARU KEPADA NA DAN FIZI.
SEMOGA MENJADI PASANGAN YANG BAHAGIA DI DUNIA DAN DI AKHIRAT



Ini adalah gambar orang-orang rujukan dalam majlis kawin, tepi sekali adalah Ayah, sebelahnya Pak Su, sebelahnya Ayah Chik dan yang sedang minum air tu Pak Ngah

Ini sapa pulak...

Oooo anak Umi rupanya.. letihnya dia sampai tertido dengan dua orang 'babynya'.. zzzzzzzzzzzz