Wednesday, October 29, 2008

Berkelah di Templer Park





























Hari Ahad, Jawatankuasa Dakwah JIM Petaling (Shah Alam) telah plan nak buat rehlah ke Templer Park. Kami satu keluarga hadir memberi sokongan walaupun sebenarnya saya mempunyai banyak kerja-kerja lain yang belum sempat dihabiskan.
Best jugak berkelah ramai-ramai ni yer..

Aisyah happy sakan sebab dia tahu ada air boleh berendam..
Kami sampai jam 9 pagi, yang ada Brother Morhalim dan keluarga serta Br Norli satu keluarga. AKhirnya dapat satu tempat yang strategik..

Mula-mula bentang tikar.. tu kira kita cop tempat ler tu.
Pastu buka api nak buat BBQ, uyooo sedapnya..
Lepas tu Bukak makanan.. ohhh sedapnya..

Yang hadir adalah Kak Ram, Su, Yus, Kak Fuziah sekeluarga, Hilmi. Campur anak-anak ramai jugak jadinya. Semua bawak makanan, kita orang jer bawak biskut raya siket..Bila semua bukak makanan, saya rasa terpegun... cantiknya persediaan mereka...Rupanya mereka dah berbincang sapa bawak apa, tapi tak bagitau saya pun.. hehe.. Agaknya memang depa plan supaya kita orang satu keluarga jadi tukang makan jer.. hehe..

Kak Ram bawak bihun goreng, siap bawak buah kelapa lagi.. dengan parang kontot.. hehe.. Kak Fuziah bawak air oren satu tong besar, Hj Norli dan isteri Ainul bawak nasi lemak, kuah BBQ, air masak. Bro Morhalim dengan anaknya siap bakar udang, ayam dll..

Abah ke kedai beli minyak sebab semua orang terlupa bawak minyak untuk di sapu-sapu pada ayam dan udang akar... Uihh pecah liur ler tengok udang bakar tu..

Kak Ram ni kawan baik saya dah sekian zaman.. Dari dulu, kini dan selamanya.. insyaAllah.. Kak Ram ada nursery, dulu masa Aisyah umur 2 tahun sampai umur 3 tahun duduk di nursery Kak Ram sebelum pindah ke Little Caliph.

Kak Ram ni memang special, dia panggil saya Prof.. hehe.. sampai saya naik malu depan orang ramai sebab dia address saya Prof, semanjak tahun 2005 lagi panggil saya camtu, sampai saya kata..'Jangan ler panggil Prof, nanti orang ingat saya betul2 Profesor..' Dan dia akan jawab..'Apa salahnya, memang Prof pun..' kawan-kawan saya ni macam-macam... hehe..

Hj ISa bagi tazkirah tentang iman dan bagaimana sahabat Rasulullah menjaga iman. Lepas tu depa suruh pulak saya bagi tazkirah.. tapi masa tu saya tak ready apa-apa.. kosong dalam kepala, maka saya dengan hormat mintak maaf dan kata, saya rasa tazkirah Hj Isa tu dah cukup mantap...

Aisyah mandi dengan anak-anak Ainul.. lepas mandi makan nasi lemak, lepas tu makan sandwich.. lepas tu mandi lagi.. bestnyer..

Tapi kami yang dewasa ni tak mandi pun sebab air dia tohor.. kureng best nak mandi, lagipun kecik sangat ruang tempat mandi..

Jam 1 tgh kami bersurai...ALhamdulillah..

Nanti kita uploadkan gambar-gambar yer..

p/s Sebelum masuk tempat tu, sampai saja tempat parking, saya dah mintak Aisyah baca fatihah, ayat qursi, salamun ala Sulaiman dan Siru Sulaiman.. Dengan doa agar tidak ada apa-apa unsur negative yang akan kacau kami dan semua ahli keluarga dan anak kecik yang hadir dalam kumpulan kami... Alhamdulillah..'