Wednesday, August 6, 2008

Perjalanan Hidup Aisyah

Dua minggu lepas, Abah ke China bersama dengan Papa Uji dan Mama Haz membawa bersama 20 orang pengedar barang-barang untuk membeli barang di China dan menjualnya di Malaysia. Projek ini di bawah Syarikat Iwani dan Butik Dang Anum. Mama Haz tu tuan punya butik dan pengeluar baju berjenama Dang Anum, HQnya adalah kedai di Tingkat 3 Supermarket SACC Shah Alam, satu lagi outlet di Giant Melawati dan beberapa outlet lain.

Kat sana, abah telah membeli hadiah untuk Umi dan Aisyah. Untuk Aisyah sebuah boat bateri yang agak besar macam dalam gambar ni..

Abah sampai hari Sabtu petang, hari Ahad pagi, Aisyah dah bersiap-siap nak main di Tasik Shah Alam dekat Masjid Negeri..


Inilah kisah Aisyah..

Ini adalah boat yang dihadiahkan oleh abah saya..

Pegang elok-elok dan letak dalam air..

Sekarang boat berada dalam air, boleh mula tekan suiz supaya dia bergerak.. zooommm
_________________________
Ahad 3 Ogos 2008
Di bawah ini pulak adalah perjalanan hidup Aisyah pada hari Ahad 3 Ogos, macam biasa ke Taman Tasik Shah Alam untuk exercise dan juga main boat Aisyah..


Aisyah dan Umi sedang duduk tepi tasik, bagi ikan makan roti sementara tunggu Abah ambik bateri AA dari kereta untuk boat Aisyah.. Kejap lagi kita masukkan boat dalam air yer..

Sementara tu, Aisyah ikut Umi yer.. kita bertafakur.. Dalam bahasa Inggeris dipanggil meditation.. Kita baca Al-Fatihah, pastu Aisyah baca selawat syifa' dan selawat tafrijiyyah. Pastu kita fokus doa pada Allah supaya aura positif kita bertambah dan kita absorb aura dari alam ni yer.... Amin..


Lepas tu kita jalan-jalan lagi.. Dan Abah adalah cameraman yang sangat bagus.. Hidup Abah!