Friday, August 15, 2008

Hadiah

Kemarin dulu Aisyah kata..'Umi.. Umi dah tak sedih lagikan.. Sebab Umi sedih hari tu, Abah dengan Aisyah nak kasi Umi hadiah...'
'Hehe.. idakler sedih sangat.. siket-siket jer.. Apa hadiah tu..?'

Rupa-rupanya Abah kasi hadiah PDA baru.. hehe..
Ada jugak paedah rasa sedih hari tu.. dapat PDA baru..

Semenjak tahun 2002, dah 3 PDA aku bertukar silih ganti.. nanti kita upload gambar PDA yang ada yer..

Bila fikirkan pasal kasi hadiah untuk orang sedih ni, I think ini satu perkara yang bagus... Orang tengah sedih kita gembirakan dengan kasi hadiah.. Sebab dulu-dulu aku pernah berbincang2 dengan beberapa orang sahabat yang terlibat dengan Undang-undang Keluarga dan Kaunselor2..

Ada idea yang keluar di kalangan kami bahawa kita sepatutnya tukar trend dan norms hidup ni, tiap kali orang kawin kita kasi hadiah.. Kita kasi pinggan mangkuk ler, rice cooker ler, mixer ler.. macam-macam ler...sedangkan orang tu tengah gembira dan mind setnya dah ada bahawa lepas ni dia akan berdua dan mengisi kehidupan bersama-sama.. Sepatutnya kita kasi lah hadiah pada orang yang bercerai.. sebab dia tengah bersedih dan masa depan masih belum pasti, apa dan bagaimana.. Macam kasilah rice cooker pada orang yang bercerai, dengan kata-kata perangsang bahawa life has to go on.. think positive, move forward..Dont be Sad ker etc etc..

Betul ler idea tu..

Abah dan Aisyah bagi hadiah pada Umi masa Umi tengah sedih ni.. bagus sangat ler.. hehe..