Saturday, August 16, 2008

Mesyuarat

Pada 15 Ogos 2008, aku hadir ke pejabat Persatuan untuk mesyuarat bulanan seperti biasa..Selepas berbincang isu-isu berkaitan dan masuk kepada isu hal-hal lain, kawanku Presiden membawa perbincangan tentang hasratnya untuk tidak bertanding dalam pemilihan PGSM tahun hadapan- dalam bulan April 09 selepas tamat 1 penggal ini iaitu 06/09.

Masing-masing berbincang dan meluahkan pandangan sama ada setuju dengan keputusannya, kurang bersetuju, tidak bersetuju atau neutral sahaja..

Secara tulus, aku melihat PGSM naik dengan adanya sumbangan dan hasil kerja yang sangat bersungguh-sungguh dari beliau, dibantu oleh beberapa orang Exco yang komited.. Masyarakat mengenali PGSM melalui usaha-usaha ini. Hubungan Presiden dengan badan-badan luar juga sangat baik. Apatah lagi sekarang ini amat banyak peristiwa dan kes-kes yang berlaku melibatkan dua pertembungan perudangan dan Presiden banyak terlibat dalam isu-isu sebegini...Semua itu memberi kesan kepada Persatuan. Kesungguhan beliau memang aku tahu dan sangat aku sedari.. Tentang urusan dalaman, hanya Allah yang menilainya...

Aku tidak setuju sebenarnya dia tidak akan bertanding lagi.. Tapi sama ada aku setuju atau tidak setuju tidak mempengaruhi apa-apa... Apatah lagi aku akan mula bercuti (dengan izin Allah, jika semuanya berjalan lancar... ), aku akan meninggalkan PGSM yang aku sayangi tidak lama lagi.. Aku sendiri akan gone with the wind...tidak ada lagi di sini untuk membantu..

Cuma doaku agar PGSM tidak akan menjadi lebih rendah dari yang ada sebelum ini apabila sahabatku Presiden benar-benar tidak akan menjadi Presiden PGSM lagi selepas ini..

Ucapanku pada beliau..
Jika telah nekad, janganlah lagi taraddud..
Saya akan menyokong apa sahaja yang terbaik...

Sesiapapun yang mentadbir, semoga membawa PGSM lebih gemilang dan terbilang..