Monday, October 25, 2010

69

Nombor 69..

Nombor 69 ni mahal pada saya ni... Sebabnya banyak benda saya terlibat dengan nombor 69.

Yang pertama, saya lahir tahun 69. Tak lama lagi saya akan bertambah umur lagi satu angka.. aduss.. cepat betul masa berlalu, rupanya saya dah bertambah umur. Dulu, saya selalu beranggapan orang berumur 40 tu dah macam orang tua-tua.. hehe.. maklumlah dah 40. Tapi bila saya sampai umur 40, saya tak perasan pun saya dah berumur.. alahai...

Beberapa hari lagi saya akan menyambut hari lahir saya..
Saya selalu lupa berapa tahun umur saya.. hehe...
Saya selalu tanya suami saya soalan yang sama, 'Abah, tahun ni Umi umur berapa sebenarnya yer? 41 ke 42 yer..?'
Dan Abah akan jawab, 'Laa.. tahun ni Umi baru 41 ler.. Abah 42.. apa laa... hehe..'

2010 - 1969 = 41..
Maknanya saya akan masuk 41 tahun. Ohhh cepatnya masa berlalu..
Semoga Allah berkati perjalanan hidup saya. amin ya rabbal a'lamin..

Kedua, nombor talipon saya pun akhirnya 69 jugak. Saya pakai line 3 kat Melbourne, Nombornya 04-XXXX6369. Belakang dia 69..

Ketiga, saya juga pakai telefon Celcom nombornya adalah 013-XXX6369. Belakangnya nombor 69. Sama cam kat Melbourne..

Masa saya belajar DLSA dulu, Ustaz yang ajar pasal Pentadbiran Undang-undang Jenayah dulu tanya apa nombor talipon saya sebab senang nak contact mewakili kawan-kawan sekelas. Saya pun bagi ler nombor saya.. 013-XXX6369. Pastu dia tanya lebih kurang yang saya ingat, 'Nombor belakang 69 ye? Saya jawab..'Ya Ustaz, sebab saya lahir tahun 69. hehe..'

Keempat, sekarang saya di Melbourne, rumah saya sewa pun nombor dia 69...

Maka saya rasa 69 ni memang clicks with me kot..

Itu jer..
Sekadar meluah perasaan saya terhadap nombor 69.. hehe..