Thursday, March 27, 2008

Seminar Remaja dan Seks

Pelajar Islamic Banking di bawah ISBA (Islamic Banking Association) telah menjalankan satu program 'Seminar dan Forum Akademik' pada hari Rabu 26 Mac. Di bawah arahan Arzlan sebagai Presiden ISBA dan Fazihan sebagai Pengarah Program, Aku Penasihat Program ini...Perjalanan program ini sangat berjaya dalam nilaianku.. Bersungguh-sungguh aku lihat kerja-kerja yang mereka buat..Alhamdulillah..

Paginya, jam 9-1pm, Dr Hishamuddin dari UTM membentangkan tajuk "Islam dan al-Quran' dan beliau menyambung sesi kedua "Cinta Realiti'.. Majlis dibuat di Dewan Muktamar 1, Pusat Islam CITU.. Kehadiran dalam 150-200 pelajar..

Malamnya ada forum, tajuknya agak menggemparkan dan ramai yang tertanya2 apasal bertajuk camtu.. hehe.. biarler.. bagi ump siket..

Tajuknya "Remaja: Apa yang anda patut tahu mengenai Seks"
Ahli panelnya ada tiga orang-
1- Dr Harlina dari UKM
2-En Khairuddin Kaunselor UiTM
3-Myself

Forum dibuat di Dataran CITU, majlis ini mula agak lambat siket, sepatutnya 8.45 tapi jadi 9.20pm.. Kehadiran dalam 200-250 orang.. Bagiku majlis ini berjaya mencapai objektif, walaupun ada ler kurang sana sini, ia boleh diperbaiki lagi di masa-masa akan datang..
Tahniah kepada semua AJK yang bertungkus lumus menjayakan majlis ini dan para siswa siswi yang telah bersama-sama memeriahkan majlis ini..
-----------------------

Pada masa yang sama, aku sangat sibuk dengan kelas dan ujian. Lepas tu ada dua abstract paperku diterima untuk dibentangkan dalam ASLI (Asean Law Conference di National University Singapore) pada 23 Mei nanti.. Aku tengah all out siapkan dan kena hantar ke Jabatan Pembangunan Staff untuk dapatkan sponsor fee dan tambang..Tajuk paper tersebut adalah:

1- Sexual harassment in Malaysia: an urgent need for a codified law -Myself with Rozita from law School.
2- Failure to Provide Maintenance: Is there justice for women in Malaysia Syariah Court? -aku sorang

Due hantar semuanya adalah 31 Mac ini.
_____________

Masa yang sama, aku perlu siapkan semua dokumen untuk penerimaan masuk sebagai Peguam Syarie Selangor pada 7 April ini. Aku perlu siapkan semua dan submit ke Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam sebelum 1 April 2008.. Alhamdulillah dah berjaya disiapkan petang tadi..

________
Sekarang, aku boleh fokuskan untuk borang biasiswa PhD pula.. 31 hb Mac ini due untuk diserahkan kepada pihak UiTM an MOHE..

______

Begitulah hidup ini.. sibuk dan sentiasa sibuk..