Tuesday, March 18, 2008

Berita Gembira

17 hb Mac 2008

Tadi, Emy PA Bos cal aku, dia kata Bos panggil.. Lepas kelas, aku terus tunggu depan bilik Bos tunggu dia habis mesyuarat..

Lepas tu aku masuk dengan Mat Noor, kami berdua termasuk dalam yang dapat biasiswa..Kami bincang mengenai Noor nak start cuti bila, nak buat macamna ada dua research yang dia pegang. How to sttel dll. Bos pun mintak Noor dtart cuti awal. Kemudian Bos bagi balik borang referee yang diisikan untukku. Aku letak dua nama sebagai referee dalam borang application Melb U ie , Bos and Dr Azam. Lepas tu Bos tanya pasal Islamic Lifelong Learing paper.. lepas berbincang dan ambil kata putus, settle pasal present paper di UK Jun ini..

Kemudian, Bos akhirnya kata, Aku patut pergi ke Melbourne bulan July pulak sebab di sepanjang bulan July penuh program untuk pelajar PhD, talk how to write your thesis.. how to find and collect data.. How to get started.. etc etc.. Bos kata rugi sangat kalau tak sempat attend sebab itu sangat helpful.. Prof Saeed pun suruh attend courses tu semua..

Ayoooo awal lagi sebulan.. July pulak.. adoiii.. kecutnye perut aku..

Aku bagi hadiah buku Fasakh sebagai token appreciation untuk Bos, sebab Bos support penulisan aku dan sudi buat prakata dalam buku tu.. Dan dia seronok dapat hadiah tersebut..

Dr Azam pun aku hadiahkan satu, penghargaan untuknya kerana sepanjang aku buat Masters dulu, dia yang selalu bagi aku pinjam buku, nota seminar undang-undang yang telah dia hadiri dari tahun 1980an semasa dia di UM dan macam-macam bahan dari library peribadinya untuk aku.. Aku sangat terhutang budi kepada semua yang telah berbudi terhadapku..

Sebenarnya semua yang ada nama dalam buku fasakh tersebut, memberi bahan, temubual dan membantuku semasa menyiapkan kajian fasakh dulu serta semasa dikeluarkan jadi buku, semuanya aku hadiahkan satu naskhah penghargaan untuk mereka sebagai tanda aku menghargai sumbangan mereka. Dan mereka mengucapkan terima kasih atas pemberian buku tersebut.

Lepas tu, Bos kata, 'Ni ada surat dari Pendaftar untuk You ni..'
Aku terkejut, 'surat apa ni.'
Bos kata, bukak lah itu surat cinta dari Pendaftar...
ohoooo apa tu.. takutnya..

Surat apa yer....

Rupa-rupanya ia adalah surat cinta yang penuh dengan bahasa jiwang dan penuh dengan ayat-ayat yang menyebabkan aku senyum saja.. Apa tu???


Aku panjatkan syukur yang tidak terhingga pada Allah dan ucapan terima kasih pada Bos kerana selalu menyokong usahaku.. Bos siap kata, 'wah.. you dapat joy berganda-ganda ni.. double joy.. ' Aku ketawa dan ucapkan terima kasih banyak-banyak pada Bos..

Rupanya surat tersebut memaklumkan aku dapat anjakan gaji backdated tahun 2007, kerana lulus PTK 5 yang aku duduki tahun 2007. Aku dapat cemerlang- Aras 4 untuk carry mark dan peperiksaan.. Belum pasti lagi berapa ramai yang dapat anjakan gaji..Maybe dalam perhimpunan bulanan minggu depan baru kami dapat tahu..

Aku terus inform Abah.. dan Abah kata, 'Alhamdulillah syukur pada Allah.. Tahniah ye Mi..'
ALhamdulillah syukur sungguh pada-Mu wahai Allah atas pemberian nikmat yang Engkau kurniakan..

Semoga kami selalu menjadi orang yang bersyukur atas rezeki yang dikurniakan..amin