Tuesday, March 4, 2008

Hari Isnin Yang Sangat Sibuk

Hari ini isnin 3 hb Feb 2008 adalah hari sangat sibuk, sekarang jam1 pagi, baru aku rasa selesa dan dapat relax sekejap..

Bermula jam 8.30 pagi, ada taklimat untuk calon biasiswa PhD di Dewan Mesyuarat Jabatan Pembangunan Biasiswa UiTM. Macam-macam taklimat bermula dari ucapan tahniah, teguran, nasihat dan amaran, borang-borang yang perlu diisi kepada mendapatkan bantuan agen-agen di Malaysia. Taklimat ini sangat bermanfaat kepada kami. Tahun 2008 menyaksikan bilangan calon teramai dihantar ke luar negara, hampir 100 orang dan majoritinya akan ke Australia, New Zealand, Jepun, USA, UK, German dan Sweden. Aku sungguh bersyukur atas izin Allah kerana termasuk dalam mereka yang mendapat rezeki ini.

Tamat jam 1.30, aku lari ke SS 15 di Subang Jaya untuk workshop English IELTS. Parking sangat susah tapi alhamdulillah ada orang keluarkan kereta maka aku dapat parking berdekatan dengan IDP Education. Agak susah jugak englishnya, aku hanya dapat 7/10 sahaja hari ini, Esok aku akan cuba lagi untuk mendapat 8/10 melepasi kehendak Uni Melb. Insya Allah tapi tak leh janji.. try ajer ler..

Dalam perjalanan dari kereta ke IDP, aku menegur seorang perempuan bertanya ke mana arah kiblat kerana aku akan tumpang sembahyang dalam Office IDP yang mana semuanya Cina. Tapi ALlah memudahkan urusanku, rupanya dia adalah pensyarah Taylor's Collage dan membawa aku ke surau perempuan yang dikhususkan untuk pelajar Taylor's. Syukur aku dapat menunaikan dengan baik dan suraunya pun sangat canggih dan bersih. Terima kasih yer Sis.. (lupa nak tanya namanya..)

Jam 5.00 pm, workshop break sekejap, aku lari semula ke surau tersebut untuk solat Asar. Selepasnya masuk ke workshop semula sehingga jam 6.05 petang. Kemudian aku berlari semula ke Shah Alam kerana program malam ini belum bermula dan masih panjang lagi.. Dalam workshop sangat letih kerana macam-macam kena buat. (berlari bagiku adalah dengan menggunakan MyVi hitam kesayanganku.. hehe..)

Aku balik ke Shah Alam dan sampai di Petronas Seksyen 20, aku tunggu abah untuk ke Bangi. Keretaku ditinggalkan di depan Petronas. Kami ke Bangi pulak atas beberapa urusan dan sampai di sana jam 7.40pm. Selepas jam 11 malam, kami berdua balik ke Shah Alam dan aku mengambil keretaku di Petronas tepat jam 11.20 malm...

Hari ini tamat di sini dan esok pagi jam 8-12 aku ada kelas dan 2-6 ada workshop IELTS....

Letih sangat tapi yeaa... aku seronok dengan kehidupanku walaupun sangat letih.. Tapi kesihan sangat pada Aisyah hari ini kerana tidak sempat bermanja dan berstory dengan Umi... esok kita sembang yer Aisyah...

Doaku ...semoga ALlah memberkati dan memberi simpati-Nya kepada seluruh urusan di sepanjang perjalanan hidupku... di dunia dan di akhirat..amin