Friday, February 8, 2008

Joke Membina Minda..

Ada somebody email this joke..Bagus jugak sebab ia mengingatkan kita betapa wajar kita semua menghargai apa yang kita ada.. jangan dilupakan walaupun satu...
Baca dengan serius, semoga dapat manfaat..hehe..
________________

Temubual seorang pemuda dengan pakcik gembala biri-biri.

Pemuda : Baguslah ternakan biri-biri pakcik. Boleh saya tanya beberapa soalan tak?

Pakcik : Boleh aje...

Pemuda : Berapa jauh biri-biri ni berjalan setiaphari?

Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?"

Pemuda : Yang putih..

Pakcik : Kalau yang putih berjalan lebih kurang enam kilometer setiap hari.

Pemuda : Yang hitam?

Pakcik : Yang hitam pun sama...

Pemuda : Berapa banyak pulak rumput biri-biri ni makan setiap hari Pakcik?

Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?

Pemuda : Yang putih..

Pakcik : Aa.. yang putih makan lebih kurang empat kilo rumput setiap hari.

Pemuda : Dan yang hitam?

Pakcik : Yang hitam pun sama...

Pemuda : Berapa banyak bulu yang mereka hasilkan setiap tahun?

Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?

Pemuda : Yang putih..

Pakcik : Aaa...yang putih menghasilkan sekitar enam kilo bulu setiap tahun.

Pemuda : Dan yang hitam?

Pakcik : Yang hitam pun sama...

Pemuda : Kenapa pakcik bezakan biri-biri pakcik yang putih dengan yangg hitam, padahal jawapan semuanya sama aje?

Pakcik : Mestilah...sebab biri-biri yang putih itu pakcik yang punya...

Pemuda : Ooo, gitu ke...abis tu yang hitam tu sapa punya Pakcik?

Pakcik : Yang hitam pun sama....


Hehe... joke bangat.. nak pecah perut aku baca..hehe..
Justeru, hargailah apa yang Allah beri pada kita..