Saturday, February 2, 2008

Berita Gembira Result Temuduga PhD

Berita Gembira...
1 Feb 2008

Hari ini aku dipanggil oleh Boss di ofisnya, masa tu jam 6 petang dan masih ramai lagi officemate kami yang belum balik walaupun waktu kerja habis jam 5 petang.

Dalam biliknya, Bos memintaku menghubungi Profesor Abdullah Saeed di Melbourne Universiti secepat yang mungkin untuk pertemuan dan perbincangan antara dua buah institusi pendidikan akan diadakan dalam masa terdekat. Dan Bos meminta aku mendapatkan beberapa data mengenai Centre for Islamic Law and Society di Melbourne University. Dan aku akan membuatnya secepat mungkin selepas selesai vetting soalan final untuk subjek yang aku ajar.

Sebelum aku keluar, Bos ucapkan tahniah dan katanya, 'Nanti get ready, prepare yourself, periksa Bahasa Inggeris dan apa-apa yang patut.. Tak boleh tunda mesti tahun ni jugak. Jadi semua urusan kerja mesti siap sebelum akhir tahun...' ' Aku tersipu-sipu..' hehehe...

Petang tadi, jam 6 pm aku telah mendapat surat yang ditunggu-tunggu....
Surat apa tu? suspennya...

Suratnya bertajuk:

TAWARAN BIASISWA DI BAWAH SKIM LATIHAN STAF UiTM BAGI TAHUN 2008

Sukacita dimaklumkan bahawa puan telah berjaya ditawarkan Biasiswa Staf UiTM bagi tahun 2008 iaitu:
Peringkat: Ijazah Kedoktoran
Bidang: Undang-undang
Tempat: Australia
Tempoh sah: Sebelum Dis 2008



Ya Allah.. aku lepas temuduga hari tu.. syukur...ALHAMDULILLAH

Wahai Allah, aku ucapkan syukur dan puji pada-Mu di atas segala nikmat yang Engkau curahkan kepadaku. Hanya Engkau Pemberi Rezeki..
Terima kasih kerana memberiku rezeki ini... amin.