Wednesday, February 2, 2011

Proofread

Akhirnya..

Rasa tak larat sungguh, sampai dah terkoyak2-koyak dah sebahagian kertas tu saya bawak/angkat/kelek ke hulu ke hilir..) manuskrip tulisan Penyelia saya yang sangat tebal sebanyak 600 mukasurat, akhirnya saya kena siapkan laporan review dan kirimkan pada penerbit buku tersebut di UK.
Tajuk manuskrip tersebut adalah
'Islam, Law and State in Southeast Asia'..

Isi kandungannya sangat besar, bermacam2.. Perbincangan mengenai Malaysia dari dulu sebelum merdeka sampai sekarang, perbandingan PAS dan SIS, Mahkamah Syariah dan JAKIM, dan macam-macam lagi.. Kemudian perkembangan di Brunei, dulu dan sekarang..
Ada banyak yang saya kurang setuju tapi saya tak tahu macamna nak buat, sebab hubungan saya dengan Penyelia menjadikan saya perlu berhati-hati.. sebabnya saya perlu lulus PhD ini, dan saya kena bermain dengan ombak supaya saya tidak terlalu mengikut tetapi tidak terlalu membantah...

Oohh agak sukar kedudukan saya ini..

Bagaimanakah bermain dengan ombak ini??