Saturday, April 26, 2008

Kebahagiaanku

Tahun 2008 ini, Allah menganugerahkan aku dengan begitu banyak nikmat dan kegembiraan. Syukur tidak terhingga kupanjatkan ke hadrat Ilahi atas segala naungan-Nya. Semoga kami menjadi hamba yang bersyukur..amin

Antara perkara yang paling menggembirakan aku sepanjang tahun ini adalah aku dan abah diterima masuk sebagai pelajar di Darus Syifa' mulai Jan 2008, berpeluang mempelajari ilmu perubatan Islam bersama Ustaz Harun Din adalah satu kejayaan terhadap cita-citaku semenjak dulu. Apatah lagi salah seorang kawanku yang baik juga telah lulus belajar di Darus Syifa' dan sekarang menjadi orang kuat di DS... Dialah yang telah memberikan aku borang pendaftaran DS dulu. Kesungguhannya menyuntikkan semangat pula untukku sama-sama belajar.. Syukur pada Allah atas peluang ini.

Setiap hari Isnin, kelas akan diadakan di Darus Syifa', Bangi. Aku dan Abah akan turun dari Shah Alam ke Bangi mulai jam 6 ptg dan balik rumah selepas 11.30 malam.. Kami perlu berada di sana sebelum maghrib, solat maghrib berjemaah dan diteruskan dengan bacaan yasin dan zikir, solat isya' berjemaah dan selepasnya, barulah pengajian bermula sehingga hampir jam 10.30 atau 10.45 malam.. Kadang-kadang aku lambat sebab habis kelas lambat di UiTM dan jalanpun jam di Puchong.. Selalunya kami akan menggunakan jalan ke KLIA dan masuk melalui Putrajaya keluar ke Kajang.. itu kira cepat sikit lah banding dengan laluan biasa depan HICOM, lalu Puchong dan Bukit Puchong yang jam memanjang tu..

Walaupun ianya terlalu letih kerana terkejar-kejar tapi aku sebenarnya berasa sangat teruja mempelajari ilmu ini, sangat rasa beruntung dan bertuah dapat belajar ilmu ini dan berasa sangat sedih kerana tidak sempat menamatkan pengajian nanti kerana melanjutkan pelajaran.

Di bawah ini adalah sebahagian gambar wanita di kelas Darus Syifa' setiap Isnin malam Selasa...

Ramai... lebih 400 pelajar termasuklah lelaki dan perempuan datang untuk berguru dan menambah ilmu di dada..



Atas ni adalah Ju dan Khairiah, dua orang adik beradik dari Raub pahang, yang datang setiap hari Isnin untuk mencari ilmu dari Us Harun Din.. Dan mereka ini adalah sebahagian kawan baikku di Darus Syifa'..Semangat mereka yang turun dan balik ke Raub sangat memberi impact dan aku sangat malu melihat kesungguhan mereka..Tahniah ye Dik atas kesungguhan yang begitu tinggi..



Ini adalah Cikgu Ani, seorang lagi kawan baikku di Darus Syifa', beliau adalah guru lepasan Masters Psychology. Dan kami selalu berlima iaitu dua adik beradik di atas, Cikgu Ani dan seorang lagi adalah pensyarah UKM, Dr Sal lepasan PhD Psychology Dakwah... Aku rasa majority yang belajar adalah golongan terpelajar, profesional sebenarnya...Peguam terkenal pun ada yang belajar dan dah jadi perawat pun..

Gambar ini diambil semasa semua orang kusyuk mendengar ceramah dari Ustaz Harun Din..
Semoga Allah memudahkan pencarianku dalam mencari ilmu-Nya setakat aku terdaya.. atas nama Allah atas segala pergerakanku di alam ini.. amin